Vrouwenweekend (2)…

Het is weer voorbij, nee, niet die mooie zomer hoor, die komt heus nog wel, maar ons vrouwenweekend in Gramsbergen!

En iedereen bedankt voor de leuke reacties op Vrouwenweekend (1). Het is gelukt hoor, het was super!

Vrijdagmiddag rond 15,00 uur arriveerde ik bij Bungalowpark ’t Hooge Holt in Gramsbergen. En Mariëlle kwam zo’n 10 minuutjes later met Diana, Hilda en Isabel. Ik had ’s morgens de boodschappen gedaan, dus we hadden bijna alles bij ons wat we dachten nodig te hebben.

Mariëlle checkte in en we gingen naar onze bungalow. Het zag er allemaal erg leuk uit. De kamerindeling hadden de dames onderweg gemaakt. Ik, als snurker, mocht dit keer niet alleen maar samen met Hilda op een kamer, omdat zij volgens Diana ook snurkt… We hadden een slaapkamer beneden, lekker handig vlakbij het toilet… Alle bedden waren al opgemaakt ook, dus lekker makkelijk!

Boven waren 2 slaapkamers, 1 grote met een balkon en een kleinere, die lag boven onze slaapkamer. Diana nam de kleine en Mariëlle met Isabel de grote slaapkamer. Isabel, nu 7.5 maand, zou in een soort tentje slapen en het had nog heel wat voeten in de aarde voordat het ‘stond’. Volgens Hilda hadden Mariëlle en Oscar eerst droog moeten oefenen maar dat was er niet van gekomen. Maar de meisjes kregen het toch voor elkaar en het bedje van Isabel was gespreid. Een heel handig ding, ze kan er niet uitvallen en het tentje staat stevig met riemen vast op een eenpersoonsbed, dus mooi van de vloer af. Wat een uitvinding!

Nadat we de boodschappen een plekje hadden gegeven gingen we buiten aan de koffie met boterkoek. Het weer viel heel erg mee. Mariëlle kookte de eerste avond haar specialiteit “Mexicaans”. Heerlijk was het! We hadden van alles bij te kletsen dus voor we naar bed gingen was het al bijna middernacht. Nog even lezen en proberen te slapen. We sliepen die eerste nacht redelijk goed, behalve Diana, die vaak wakker was geweest. Het huisje was echter wel vreselijk gehorig. Elke voetstap op de bovenverdieping en op de trap hoorden we beneden, maar Diana kon ons dus ook woordelijk verstaan als zij boven was. Volgens haar snurkte ik dus ook dwars door het plafond heen of door de vloer, hoe je het maar noemen wilt. De volgende dag hebben de dames dus maar van kamer geruild…

Op zaterdag gingen we na een rustige start, kopje koffie, kopje thee, douchen in een beetje onhandige badkamer, buiten ontbijten. Echt fantastisch dat het weer zo meewerkte! Na de koffie met boterkoek (jammer, hij is op) reden we naar Ommen. We hoopten dat het een gezellige drukte was, maar het tegendeel was waar. Het stadje leek wel uitgestorven tot we bij het zogenaamde ‘Montmartre’ kwamen, allemaal kunstenaars die hun kunstwerken tentoonstelden en probeerden te verkopen. We hebben nog even een terrasje gepakt want Isabel moest ook een fles en na nogmaals een wandeling en wat winkels kijken hebben we een heerlijk patatje met kroket gegeten. Zelden zulke lekkere patat gegeten, echt waar!

Eenmaal terug op het park zijn we heerlijk rustig buiten gaan zitten en kon Isabel een poosje slapen. We houden allemaal van fondue dus dat stond weer op het programma. We hebben alles met elkaar klaargemaakt en daarna lekker gegeten. Ook die avond hebben we weer lekker zitten kletsen en we hebben ook ontzettend veel gelachen. Toch jammer dat ik ook een beetje vergeetachtig word (zou ik dat van mijn nicht hebben overgenomen?) want ik weet nu niet eens meer waarom…maar ja, het is ook eigenlijk teveel om op te noemen ;-).

De tweede nacht kon Hilda niet slapen door mijn gesnurk… Ze sliep pas rond een uur of half 3. Oh wat is dat toch genant, zo vervelend voor anderen. Maar ze nam het me gelukkig niet kwalijk. Hoewel ik wel tot in den treuren heb moeten horen wat voor geluiden ik allemaal maak… eerst lijkt het op een soort solex of een stoombootje, maar het wordt al snel een behoorlijke motorboot…pfff.

Op zondag hebben we een wandeling over het parkje gemaakt. Het is bescheiden en overzichtelijk. Toch zouden wij, vanwege de gehorigheid in de huisjes, dit niemand aanraden. Of men moet met 2 personen gaan, dan is het prima te doen! Want veel kost het niet! Heel even op internet mijn mail gecheckt en nadat Isabel weer een poosje had geslapen reden we naar Gramsbergen. Voor je het woord hebt gezegd ben je het dorp alweer uit, trouwens wel een heel leuk centrum met mooie huisjes en een leuke bestrating. Nadat we door zijn gereden naar Hardenberg hebben we daar een lekker ijsje gegeten… wat een keus in IJssalon Toscane, een bekende ijssalon die bij de besten van Nederland hoort. Het waaide behoorlijk en toen we terug kwamen was het toch te koud om buiten te zitten.

We wilden niet te laat eten vanwege de voetbalwedstrijd tussen Spanje en Italië. Dus heb ik een simpele salade en een pasta gemaakt met spinazie, kip, spekjes en paturain. Iedereen vond het heerlijk. De dames gingen nagels lakken op tenen en handen want ze hadden leuke kleurtjes nagellak gescoord.
De EK finale wedstrijd was spannend en Spanje heeft, zoals iedereen weet, gewonnen met 4-0. FELICIDADES ESPAñA!

Vandaag, maandag, was het alweer de laatste dag. We waren allemaal vroeg wakker en precies om 10.00 uur checkten we uit en reden naar Hattem. Daar zouden we nog met zijn allen koffie drinken met iets lekkers erbij om het weekend af te sluiten. Daarna reed ik naar het zuiden en de anderen richting Almere om eerst Hilda naar huis te brengen. Het was weer een heel geslaagd weekend waar we allemaal weer met veel plezier op terug kunnen kijken. Het was zeker voor herhaling vatbaar en dan gaan we weer ergens anders naar toe.

Ik was om 14.00 uur weer thuis waar Nico en Binky heel blij waren dat ik er weer was en waar ik ook nog even buiten in de zon heb kunnen zitten. Voorlopig is het gedaan met allerlei uitjes, etentjes etc. Over tot de orde van de dag…

Deze slideshow vereist JavaScript.

26 gedachten over “Vrouwenweekend (2)…

  1. Wat een leuk verslag van een leuk weekend!
    En ja, ik weet hoe genant dat is snurken ……….. ik snurk ook, en eigenlijk als ik in gezelschap ben, schaam ik me er voor, belachelijk, want je kunt er nu eenmaal niets aan doen.

    Like

  2. Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad. Die gehorigheid is dan weer wat minder maar ja, als het mooi weer is ben je toch buiten. Gramsbergen, komt die schaatser daar niet vandaan. Die met zijn enorme accent? Ik kan toch even niet meer op de naam komen. Verdikkie nog aan toe…. ja…. Erik Hulzebosch…. die is het… (stiekem even gegoogeld).

    Like

    • Ja, maar ’s nachts zaten we niet buiten Plato ;-).
      Inderdaad, Erik Hulzebosch woont in Gramsbergen, maarre… niet gezien helaas! Ik ben wel fan van hem hoor, een heerlijk joch!

      Like

  3. wat een verhaal en wat een schitterende foto’s! De leutigheid straalt er vanaf.
    Ja lieve nicht, ik heb een notitieboekje gekocht waar ik zoveel mogelijk in schrijf zodat ik “minder” ga vergeten dus het zit echt wel in de familie hoor (spijtig voor jou hahaha)
    smuffelsssssssssssssssss

    Like

  4. Zeker weten dat het weer een super geslaagd weekend was!! Genoten hebben we volgens mij allemaal en kijken alweer uit naar het volgende vrouwenweekend!

    Like

    • Ja leuk hè Barbara, ik ben ook zo gek op dat meisje dat ik alles wel met haar wilde doen… behalve dan de poepluiers verschonen, hahaha!

      Like

  5. Och Trees wat weer een gezellig logje meis! Ik geniet mee terwijl ik er niet bij was!
    Enne…snurken, tja ik weet er alles van. M,n lief doet dat ook! Een Fischermannetje in de mond voor het slapen gaan doet wonderen Trees, echt het helpt!

    Like

Reacties... heel graag natuurlijk!