Onuitgenodigd…

Wat een joekel… de bruine kikker die we van de week in onze tuin tegenkwamen… http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bruine_kikker 

En een engerd ook nog, ik schrok er echt van! Maar als je goed kijkt is hij mooi van lelijkheid. En misschien is het wel een zij want volgens Wikipedia hebben vrouwtjes ook vaak een roodachtige kleur…

Maar omdat we hem/haar niet hadden uitgenodigd hebben we hem een beetje naar achter gejaagd en toen verdween hij weer… maar gelukkig niet voor ik een paar foto’s van hem kon maken!

 

 

20 gedachten over “Onuitgenodigd…

  1. Albert y Mara fotoblog

    Ook ik ben geen liefhebber van kikkers en toen we zelf nog twee katten hadden, werd er wel eens één binnen gebracht als kadootje. Soms nog levend en dan vroeg ik m’n lief om ze buiten de deur te zetten😉. Als ik daar nog aan denk, brrrr.
    Grtz Mara

    Like

  2. gewoonanneke

    Ja ik ben een liefhebber en gek op kikkers. Naast de echte heb ik ook nog een paar onechte in de tuin haha…… Ben dol op kikkers. De buren ook niet altijd blij met de vele kikkers in mijn tuin door de vijver. Maar ik vind de groene kikkers wel het mooiste moet ik zeggen. Padden zitten er trouwens ook zat. DIe komen altijd terug naar hun vaste plekje inderdaad.

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      Geniet jij maar lekker van je kikkers hoor! Ze zijn ook beschermd hè dus ze mogen echt blijven leven van mij maar ik hoef ze niet te zien, word er een beetje misselijk van. Van padden helemaal…

      Like

  3. Rianne

    Ik wil niet lullig doen maar… ik heb wel eens gelezen dat padden en kikkers terug gaan naar hun geboorteplaats. Als dat bij jullie in de tuin is… Zal hij (zij) zeker terugkomen…

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      Haha wie weet, nou ja dat merken we dan wel weer… Hij is welkom hoor, voor heel eventjes dan sturen we hem/haar weer weg, want ik nodig hem/haar dus echt niet uit!😉

      Like

  4. ♫ Mel☺dy ♫

    Op hemelsbreed enkele 100-en meters van ons huis vandaag is een grote ven met een deel moerasgebied…. dat, in combinatie met het feit dat wij een grote vijver in de tuin hebben…..zorgt er dus voor dat we in dit jaargetijde, met name ’s avonds in het donker, kunnen ‘genieten’ van het gebrul… en dus ook met regelmaat 1 op ons tuinpad zien, dan wel rondom ons huis op openbaar terrein….

    Al met al, blij voor je dat je foto’s hebt gemaakt maar ben het met je eens dat ik er ook geen liefhebber van ben😉

    Like

  5. gewoonzoalsikben

    Ik vind het echt griezels ,dit lijkt wel een pad ,wat een dikkerd !! Wij hebben altijd wel kikkers en padden in de tuin en zonder dat we een vijver hebben !Zondag was manlief een laden kastje aan het schilderen buiten ,zit er op eens een grote kikker naast hem ,hij duwt hem weg bij hem vandaan ,springt dat arme beest toch de verkeerde kant op zo in het bakje lichtgroene verf .Achterlijf en poten helemaal lichtgroen en foetsie was hij ,ik vraag me nog steeds af of zo’n beestje dat wel overleeft
    Groetjes Elisabeth

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      Nou hè, ik ook hoor. Ik dacht eerst ook dat het een pad was vanwege de kleur maar niet alle kikkers zijn dus groen… Wij hebben ook geen vijver, helemaal geen water zelfs in de buurt. Haha hilarisch zeg, ach hij zal altijd opvallen die kikker, is gewoon extra groen🙂

      Like

Reacties... heel graag natuurlijk!

