Kleindochters te logeren…

Wat hebben we genoten in die 16 dagen toen Maria en Natalia samen op vakantie waren bij ons in Holland. Hier dan het vervolg op het verslagje ‘eventjes alleen.

Donderdag 10 juli zijn we weer lekker thuis gebleven en zoals gezegd, ze hebben zich weer prima vermaakt. Nog even met Natalia achterop de fiets naar het centrum geweest, ze wilde naar een winkel die ze ook op Gran Canaria hebben “Claire’s”. Verder nog wat boodschapjes gedaan.
Op vrijdag gingen ze voor de 2e keer een dagje naar het zwembad en ik had mijn ‘werk’ bij de Pyramide. Ook zaterdag de 12e bleven we lekker thuis.

Op zondag kwam Diana ’s middags en zijn we een pannenkoek gaan eten bij Restaurant Jagerslust in Zeist. De locatie was mooier, midden in het bos en met een leuke speeltuin erbij, maar we vonden de pannenkoeken bij het Pannenkoekenhuis Princenhof, waar we in de Kerstvakantie een keer geweest waren, lekkerder. Ze voelden zich ook niet te groot om een kleurplaat in te kleuren, hoewel ze dat niet zo vaak meer doen kunnen ze het nog heel goed en vonden ze het ook nog eens leuk. Al met al was het een geslaagde dag!

’s Maandags de 14e zijn we met zijn drietjes naar de Apenheul geweest. Het is heerlijk dat we nu zo centraal in het land wonen, overal zijn we binnen een uurtje, echt ideaal. In de Apenheul was ik vorig jaar met Natalia al, maar voor Maria was alles nieuw. Al die kleine loslopende aapjes vonden ze prachtig natuurlijk. Er is elk uur wel iets te doen, o.a. voederpresentatie bij heel veel apen. Bij de gorilla’s hebben we ook weer een poos doorgebracht en ook de leuke presentatie bijgewoond. Dat blijft toch interessant. Natalia heeft ook een heel programma afgewerkt met allerlei vragen en opdrachten over de gorilla’s. Ze had het er goed vanaf gebracht, het aantal punten dat ze behaald had met haar antwoorden zorgde voor een eerste plaats.

Op dinsdag de 15e hadden we afgesproken met schone zus Lia en zwager Jan om met de kinderen naar de camping in Ermelo te gaan waar hun dochter met verloofde en 2 zoons, Jesse en Rens, vakantie vierde. Zij namen hun andere 2 kleinkinderen, Micca en Mara, mee. Het was een leuke rit met de Ford Capri. We hoopten dat de kinderen snel weer aan elkaar zouden wennen en gelukkig is dat ook gelukt. We hebben een wandeling gemaakt naar de hei, waar heel toevallig de herderin met honden en schapen vlakbij liepen, het was leuk om te zien. Ze hebben met de skelter gereden, zijn naar de speeltuin geweest en hebben een paar uur met zijn allen doorgebracht in het zwembad. Natalia heeft nog even geprobeerd te fietsen en dat lukte, zelfs op de veel te grote fiets van Rens. Voor we naar huis gingen mochten ze nog een poosje op het luchtkussen springen. Het was een leuke dag!
Het volgend jaar gaan we misschien wel een dagje op stap met zijn allen… maar dan zou het leuk zijn als de 2 kleinkinderen van schone zus Hilda ook mee zouden gaan! Daniëlle en Peter nog bedankt voor de gastvrijheid!

Familiedagje Ermelo Camping De Paalberg 15-7-2014 (2) (Small)

Op woensdag deden we eerst rustig aan en ’s middags zijn we naar de Ezelsociëteit gegaan hier in Zeist. Dat is een opvangcentrum voor verwaarloosde en/of mishandelde ezels. De dieren lopen gewoon vrij rond, ook is er een weitje waar ze lekker kunnen grazen. Er was net een paar dagen daarvoor een veulentje geboren, dat hebben ze dus nog van dichtbij kunnen zien. Ik deed een donatie in de daarvoor bestemde pot en ook Natalia gaf een paar euro’s uit haar portemonnee. Daarna reden we nog even naar de PVA want Maria had van de week ervoor nog een paar muntjes over. Ze zweefden samen in de zweefmolen en Maria genoot nog een paar keer van de botsautootjes. Een ijsje ging er na afloop wel in. Daarna reden we weer naar huis.
Maria had overal spierpijn, waarschijnlijk van het skelterrijden met aanhanger en het springen op het kussen van dinsdag.

Op donderdag gingen ze nog een dagje naar het zwembad, het werd steeds warmer dus dat was een lekkere afkoeling voor ze. Intussen heb ik die dag de koffer en tassen gepakt want de volgende dag waren de 16 dagen echt voorbij en vertrokken ze weer naar Gran Canaria.

Het was ook op vrijdag erg heet.  ’s Morgens waren ze op tijd klaar en pakten zelf nog een deel van hun rugzak in. Dag huis, dag Binky… tot de volgende keer. Op het vliegveld liepen ze nog even samen rond te kijken in een paar winkeltjes. Toen de koffer ingecheckt was gingen ze door de veiligheidscontrole en reed ik weer naar huis.

Aan alle leuke dingen komt nou eenmaal een eind, volgend jaar misschien weer… dan gaan we weer heel veel andere leuke dingen doen!

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

7 gedachten over “Kleindochters te logeren…

1. Trees Berichtauteur

Je slaat de spijker op zijn kop Mara! Het is leuk als ze later leuke herinneringen hebben aan hun Opa en Oma hè… Die heb ik ook en mijn kinderen ook aan hun grootouders en dat is mooi!

Reacties... heel graag natuurlijk!