Zwijmelen op Zaterdag met “Jan Smit en Roos van Erkel”

Uiteraard heb ik de lijst geraadpleegd om er zeker van te zijn dat dit nummer nog niet eerder door iemand was geplaatst… en eigenlijk wel vreemd.
Er is nog niet één keer een nummer van Jan Smit gepubliceerd in de geschiedenis van Zwijmelen op Zaterdag.

Het nummer “Sla Je Armen Om Me Heen” van “Jan Smit en Roos van Erkel”
is de titelsong van de Nederlandse speelfilm “Het Bombardement” (oktober 2012) waarin Jan Smit de hoofdrol speelde.

Ik vind het een prachtig nummer en zet het volume goed hoog als ik het beluister.
En toch is het ook zwijmelen voor mij…
omdat bepaalde stukken van dit nummer me zo raken!

Voor meer zwijmelarij verwijs ik je graag even naar MARJA!

24 gedachten over “Zwijmelen op Zaterdag met “Jan Smit en Roos van Erkel”

  1. Dwarsbongel

    Jan is natuurlijk een fenomeen in zijn genre. Van die zangeres had ik nog nooit gehoord, maar haar stem past er wel goed bij. Het valt buiten mijn interessesfeer en ik ben ook niet zo’n filmliefhebber, maar ik kan je keuze waarderen.

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      Roos van Erkel is een actrice, maar zingen kan ze ook! Het Bombardement was haar eerste film en dan ook meteen een hoofdrol, net als Jan Smit. Bedankt!

      Like

  2. jokezelf

    Ik vind lang niet alles van Jan even mooi. Gek genoeg is dit een van die nummers. Sorry, maar smaken verschillen nu eenmaal. Waarom ik dit niet zo mooi vind? Ik heb geen idee, maar het is wel een waarachtig zwijmelnummer.

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      Kan verkeren zeggen ze dan hè. Niks sorry, dat smaken verschillen is logisch hoor! Ik hoor soms ook nummers waarvan ik denk, wat vindt iemand daar nou aan😉

      Like

  3. Bianca Schreur

    Ja nu je het zegt, geen Jan Smit….
    Nu ben ik geen fan hoor, niet eens een beetje, maar dit nummer en wel meer nummers van hem zijn best wel aardig, sommigen zelfs mooi. Ik wil het best toegeven😉
    De film ken ik nog niet…ga ik zeker kijken.

    fijn weekend
    gr Bibje

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      Ja, ik heb de film gezien. Mijn dochter heeft de DVD. Een mooi verhaal hoor, zoals het destijds in de oorlog gegaan kan zijn. Een Duits meisje en een Nederlandse arbeider en veel spannende effecten!

      Like

Reacties... heel graag natuurlijk!

