Dagje uit met mezelf…

Afgelopen dinsdagmiddag had ik een tandartsafspraak in Mijdrecht en ik heb mezelf meteen maar eens een vrije dag gegeven.

Panda Peeters 5-2014Na de koffie ben ik vertrokken, het was de 3e lange rit (nou ja lang) met onze nieuwe auto. Een witte Panda Young die we begin mei hebben gekocht bij de dealer in Gemert waar we ook 6 jaar geleden onze vorige hadden gekocht. Hij doet het prima en zit weer heerlijk. Iets groter dan het oranje gevaar. Een iets grotere kofferbak ook, dus net iets handiger voor de boodschappen. Voorlopig kunnen we er weer tegen!

Eerst ben ik naar IKEA in Amsterdam gegaan. Ze waren daar druk met allerlei verbouwingen en veranderingen van inrichting dus het was wat rommelig, maar ik ben toch geslaagd voor wat dunne dekbedden, een paar vazen en nog wat leuke dingen.  Ik heb in het restaurant een cappuccino genomen en een broodje gezond en daar lekker even de tijd voor genomen.

QuakerDaarna ben ik naar Uithoorn gegaan en heb ik een kort bezoekje gebracht aan mijn oude werkgever. Het was erg leuk om een aantal collega’s weer te zien na zoveel jaar. Op 31 mei is het al 8 jaar geleden dat ik mijn laatste werkdag had en wat is er in die tussentijd alweer veel veranderd. Maar ja zo gaat dat nou eenmaal! Heel lang kon ik natuurlijk niet blijven, iedereen is tenslotte aan het werk dus echt tijd voor kletspraatjes heeft niemand als je zomaar onverwacht en onaangekondigd binnenstapt. Maar dat was niet erg. Het was leuk om weer even terug te zijn. Maar ik heb nooit een tel spijt gehad van mijn beslissing om ontslag te nemen en om tegelijk met manlief met mijn werkende leven te stoppen. Lang leve de vrijheid hoor!

Daarna door naar Mijdrecht, ik dacht ik ga even winkelen want Diana ontmoeten zat er nu even niet in. Ze had andere verplichtingen op het werk. Helaas regende het, dus na even wat rond gewandeld te hebben onder moeder’s paraplu, ben ik maar vroeg naar de tandarts gegaan waar ik rustig in mijn boek ben gaan lezen. Ik werd zelfs iets eerder naar binnen geroepen omdat hij me al had zien zitten. Dat was fijn en ook het feit dat ik geen gaatjes had maakte me blij. Ik heb wel een kies die vervelend doet als ik er tegen aan tik, maar het is erger geweest. Hij heeft een foto gemaakt maar daar was (nog) niets op te zien. Afwachten of het erger wordt dus en dan weer bellen. Maar het zakt steeds meer af, dus hopelijk gaat het vanzelf weer weg, ach… het is tenslotte ook vanzelf gekomen.

De terugweg naar huis in de regen en de spits was niet zo lekker, ik heb er behoorlijk lang over gedaan, maar ach, haast had ik niet, ik had tenslotte een vrije dag😉. Heerlijk even zo’n dagje uit met mezelf hoor! 

14 gedachten over “Dagje uit met mezelf…

  1. kakel

    Zulke dagjes voor jezelf zouden verplicht gesteld moeten worden!
    Ik neem aan dat je het bezoek aan de tandarts met een lach doorstaan hebt?
    Fijn weekend en liefs,
    kakel

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      Ja hè, was echt lekker hoor! Gewoon je eigen ding doen is soms heel fijn!
      Natuurlijk heb ik dat… het is allemaal meegevallen en de oude tandjes doen het nog steeds goed. Op die ene kies na dan, maar de gevoeligheid wordt steeds minder dus ik denk dat het wel afzakt…
      Jullie ook een fijn weekend! XXX

      Like

  2. Adrie

    Toch heerlijk zo daagje,wat leuk bij je oude werkgever langs geweest,wel een druk programma op een dag,een mooie auto heel veel plezier ermee!!
    Fijn weekend XX

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      Dankje Marja, we staan er inderdaad zowaar eens allebei leuk op😉.
      Ik werkte eerst een aantal jaren als receptioniste/telefoniste en daarna als Sales assistente. Alleen het laatste jaar, na veel veranderingen, was ik er klaar mee en toen manlief met vroegpensioen ging ben ik ook gestopt met werken…

      Like

Reacties... heel graag natuurlijk!

