Dat was eng…

Tijdens ons 4-daagse tripje naar La Palma (het verslag volgt nog) gebeurde er iets engs…

We kwamen aan op het hoogste punt, El Roque de los Muchachos op 2426 meter hoogte, en stapten uit de auto. Wij deden Binky aan de lijn en wandelden langs de auto’s op de parkeerplaats richting het uitzichtpunt.

RaafOpeens kwam er een raaf aan vliegen, waar hij opeens vandaan kwam… we hadden geen idee. Hij was wel geringd en hij landde op een auto naast de onze. Hij draaide zijn kop om en keek Binky helemaal na. We schrokken ervan en Diana tilde Binky voor alle zekerheid maar op. Eenmaal op het looppad keek ze rond maar zag de vogel niet meer dus liet ze hem aan de riem meelopen op het pad.

Raaf2Opeens zagen we de raaf weer aan komen vliegen en hij ging op een hek zitten, misschien 1,5 meter bij ons vandaan. Hij begon te schreeuwen en loerde naar Binky en weer schrokken we behoorlijk. Een raaf is dan wel geen echte roofvogel maar eet wel knaagdieren en hij zag onze Binky vast aan voor een konijn of iets dergelijks, in ieder geval als een lekker hapje… Diana heeft hem daarna dus maar steeds gedragen tot we bij de auto terug waren.

We moesten er niet aan denken dat die vogel Bink zou hebben gegrepen maar gelukkig is het goed afgelopen…

26 gedachten over “Dat was eng…

  1. Pingback: Een vakantie in een vakantie (2)… | "VAN GELDORPJES"

  2. minoesjka2

    Ik heb zoiets zelf wel eens meegemaakt. Ik liep gewoon en opeens voelde ik iets op mijn hoofd. Een raaf dus, en het enge was, hij volgde mij van boom naar boom en viel elke keer aan.
    Ik heb toen mijn capucon op gezet (terwijl de zon scheen) en toen viel hij me niet meer aan. Het was een lange straat en de hele straat heeft hij me gevold. Dood eng! dus ik snap jullie helemaal.

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      Was dat echt een raaf? Wat verschrikkelijk eng zeg… Misschien had hij of zij een nest in de buurt. Die suggestie werd hier ook gegeven, zou best kunnen…
      En dat volgen, ja dat deed deze vogel dus ook!

      Like

  3. Carla meijer

    Oh eng is dat he!!
    Ik heb het een keer met onze kat gehad…als ik de honden uitliet liep de kat altijd gezellig mee.
    Op een dag…denk dat we in een broedgebied zaten maar een groot aantal meeuwen vielen de kat aan.
    Gelukkig waren we met z’n tween en kon de kat opgetild worden.
    Maar dat vergeet je nooit meer….de film de birds schoot wel even door het hoofd op dat moment.

    liefs Carla.

    Like

Reacties... heel graag natuurlijk!

