Lunch…

Afgelopen woensdag zijn we met zijn drietjes gaan lunchen in het bekende restaurant “Bar Playa El Boya” in El Pajar, beroemd om de verse vis!

We hadden al van meer bekenden over dit familierestaurant gehoord dat al 60 jaar bestaat. Ik was er nog nooit geweest terwijl het vlak achter Arguineguin ligt, nou ben ik ook niet zo dol op vis dus zelf heb ik er nooit op aangedrongen. Nico heeft er één keer gegeten toen hij er na een wandeling langsliep.

De inrichting stelt niks voor, een blind paard kan er nog geen schade aanrichten. Maar je hebt wel uitzicht op zee…

Lunch El Pajar 19-2-2014 (1)Je bestelt via de placemat die op je tafel wordt gelegd wat je wilt eten, er stonden geen prijzen bij dus dat werd een verrassing. De bestelling wordt, heel modern, met een ordermaschientje (of hoe zo’n ding ook heten mag) doorgeseind naar de keuken en dan komen ze met brood, voor ieder een vorkje en brengen ze de bestelde drankjes, voor Nico een grote bier en voor Diana en mij een watertje.

We zaten bij een grote stam van een boom die dwars door het dak groeide, op lage stoeltjes en aangezien Diana en ik niet zo groot zijn konden we, bij wijze van spreken, het eten zo naar binnen schuiven. We hadden alle 3 een tonijnschotel besteld, die heel erg lekker was. Daarna hebben we nog een portie ‘kibbelingen’ besteld, die vond ik nog lekkerder.  Nico dronk er 2 garra’s bij (een garra is een halve liter bier) en wij allebei een watertje. Het (verpakte) brood dat ook geserveerd werd hebben we meteen teruggegeven want keiharde broodjes vinden we allemaal niet lekker.

Het was een aparte ervaring, hoewel het niet de eerste keer was dat we in een dergelijke entourage gegeten hebben. De rekening viel heel erg mee, we waren voor 4 maaltijden, 2 bier en 2 water slecht € 22,80 kwijt…

Als we weer eens gaan bestellen we allebei een maaltijd met een salade en Canarische aardappeltjes erbij want terug gaan we zeker.

Foto’s zijn een beetje blauw helaas…

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

12 gedachten over “Lunch…

  1. Trees Berichtauteur

    Bedankt allemaal! Volgens mij moet ik hier proberen nog meer appartementjes te verhuren, al die enthousiaste reacties van mensen die daar willen eten, wat een visliefhebber. Ach dat het er niet uitziet maakt ook niet zoveel uit hoor. En sowieso kan je beter maar niet in een restaurantkeuken kijken, hoewel dat hier wel meeviel hoor, de keuken was open dus je kon zo in de pannen kijken, bij wijze van dan…
    @Plato… die kruiden hebben ze hier dan weer niet en dat vond ik dus wel een beetje jammer…
    @Ingrid… gaan we een keer samen goed?
    @Rianne… inmiddels ben je goed voor jezelf aan het zorgen hè qua eten dan 😉
    @Frans… dat doen we, dan gaan we met zijn viertjes
    @Barbara… lijkt me leuk Bar, wie weet komt het er eens van!

    Like

  2. Plato

    Dat is niet duur. Hmmm. Kibbeling vind ik hier bij de Volendammer vishandels altijd zo lekker. Als het op Gran Canaria ook zo lekker is zal er wel veel worden gekocht. Er is niets lekkerders dan een flinke portie met van die lekkere kruiden er overheen. Jammie.

    Like

  3. barbara Kessels

    Ik hoor het al, als ik daar ben, kunnen ze me zeker als stamgast rekenen.
    En wat goedkoop, krijg je in Holland niet voor dat geld. Ik denk dat Jeff en ik gauw naar GC zullen komen. kusjes

    Like

Reacties... heel graag natuurlijk!

