Overwinteren (1)…

Puerto Rico pijlIntussen ben ik alweer bijna 2 weken op Gran Canaria en het is weer genieten!
Er zijn veel mensen die vragen wat wij nou toch de hele dag doen. Nou, dat zal ik dan in grote lijnen eens bekend maken… We wonen in Puerto Rico, een bekende badplaats in het zuiden. Klik op de foto om te vergroten en zoek de pijl op het plaatje… We wonen dus vlakbij het strand en de boulevard. 

Allereerst ben ik een paar keer per week overdag alleen. Het is dan net alsof Nico weer naar zijn werk gaat. Rond 9 uur vertrekt hij en rond 5 uur ’s middags is hij weer thuis. Hij gaat met de auto naar Maspalomas, waar hij dan langs het strand gaat wandelen tussen Maspalomas en Playa del Ingles. Het is een prachtig en uniek stuk natuur aan de kust. Dit stuk wandelt hij heen en terug soms 3x op zo’n dag.
Tel daarbij de 6 km op die hij loopt van en naar de auto, dan haalt hij zo ongeveer de 25 km wel. Het is wel afhankelijk van het tij want met vloed kan hij niet zo lekker lopen natuurlijk. Hij neemt een klapstoel mee en als hij rust neemt babbelt hij met Duitsers en Engelsen op zijn vaste plekje, zijn Duits en Engels wordt ook steeds beter, en maakt ontzettend moeilijke sudoku’s. Hij is dol op de zon, kan er ook heel erg goed tegen, beter dan ik en heeft het dus prima naar zijn zin. En ik kan ook lekker mijn eigen tijd indelen zoals ik het zelf wil, ieder ook zijn eigen ding kunnen doen zo nu en dan is belangrijk als je allebei niet meer werkt.

Hij doet heel veel in het huishouden dus als we ontbeten hebben (zo rond kwart over 8 en altijd op het balkon) ruimt hij de tafel af, doet de afwas, veegt en swiffert het appartementje (het is een studio) en maakt het bed op. Hij wil niet dat ik hem in de weg loop, het is natuurlijk niet zo groot, en dat doe ik dan ook niet want ik kruip dan achter mijn laptop om mijn mail te lezen, even op Facebook te kijken, mijn Feedly te openen om vast te kijken wie er weer een nieuw bericht heeft geplaatst op zijn/haar weblog enz.
Crocs slippersAls Nico weg is ga ik de badkamer in en als ik daar klaar ben maak ik deze schoon. Ik vouw de was op als we de avond ervoor gewassen hebben. Overdag hebben we dus bijna nooit was hangen op het balkon want daar heb ik een hekel aan. Rond 10.30 uur neem ik een kop koffie met een plak ontbijtkoek en rond 11.30 ga ik Binky uitlaten en ga dan even met Anna buiten zitten om een beetje te kletsen. Zo’n 2x per week heb ik ook wel wat te strijken, ik laat het nooit oplopen want weg is weg.
Het is vooral zo lekker dat je gewoon in een zomerjurkje of 3/4 broek met topje en slippers kunt rondlopen.

Wordt vervolgd…

13 gedachten over “Overwinteren (1)…

  1. Pingback: Overwinteren (2)… | "VAN GELDORPJES"

  2. isis45

    Het klinkt nu al heerlijk. Ik vind dat soort dingen ook zo lekker als ik op vakantie ben. Dan denk ik wel eens, dit zou altijd zo moeten zijn. Maar ja, er moet eerst nog gewerkt worden.

    Like

  3. frederiqueswereld1

    Wat heerlijk dat jullie ook je eigen ding doen. Idd heel belangrijk. Wat klinkt dat ontspannen, maar ook gezellig. Het is vooral genieten.

    Liefs Frederique

    Like

  4. roadlaura1969

    Heerlijk toch en ik vind het altijd raar als mensen vragen “wat doen jullie dan de hele dag?”.

    Jullie veruilen de kou voor de warmte en hebben net als in Nederland een levensritme alleen op een zonnige mooie locatie…Top lekker blijven genieten Trees 😀

    Like

Reacties... heel graag natuurlijk!

