Haar…

Heel veel mannen vinden lang haar bij een vrouw mooier dan kort haar, zo ook mijn manlief.

Ik had mijn haar al meer dan 20 jaar kort, sinds een jaar of 8 helemaal grijs, gewoon een beetje piekerig en gek geknipt en daar voelde ik me heel prettig bij. Om de 4-5 weken ging ik steeds naar de kapper, alleen om te laten knippen.
Ik houd ook helemaal niet van een gekapt hoofd (een kappershoofd noem ik dat), ik doe mijn haar het liefste zelf, beetje schuim, beetje lak en klaar is Trees…

Daarvoor had ik het afwisselend lang en kort, gewoon waar ik zin in had.

januari 2014Omdat Nico dus vaak zei dat hij lang haar mooier vond dacht ik ach… misschien moet ik het toch maar eens wat laten groeien, dan steek ik het op, want los zal ik het nooit laten hangen. Ik vind loshangend haar nou eenmaal niet mooi bij oudere vrouwen met grijs haar.

Vanaf begin augustus heb ik het dus laten groeien, maar oh wat een drama, ik voel me er helemaal niet gelukkig mee.ย In het begin ging het nog wel want ik deed het achter mijn oren. Maar nu ziet het er echt niet uit.

Stijl is het niet, krullerig ook niet, wel springerig, dus het gaat nu alle kanten op behalve de goeie zeg maar. Mijn oude Carmenset opgezocht, mijn elektrische krulborstel. Speldjes, klemmetjes etc gekocht, maar nooit zit het naar mijn zin. Het is nog net te kort om het op te steken.ย Ik ben gewoon mezelf niet en vind het dus helemaal niks.

Op Oudjaarsdag had ik het helemaal gehad en had ik zo wel naar een kapper willen rennen, maar… dacht ik. gewoon nog even doorzetten dus. Maar dat ik het binnenkort weer zou laten knippen dat wist ik wel zeker.

Vorige week was ik bij mijn tante van 80. Ze vroeg of ik mijn haar soms liet groeien en toen ik dat beaamde zei ze: “Ik vind het maar tuttig staan hoor, je lijkt wel 10 jaar ouder”. Bammmm… ze sloeg de spijker op zijn kop want zo voel ik me dus ook.

Vanmiddag bij het zwembad kwam Piet (een Nederlandse buurman) mij de beste wensen brengen. Meteen zei hij er achteraan… “Misschien vind je het niet leuk dat ik het vraag maar wanneer ga je weer naar de kapper? Je ziet er veel ouder uit met dat lange haar, dat korte staat je veel beter.” Haha, ik heb hem nog een extra zoen gegeven! Ik zei dat ik dat graag wilde want dat ik me niet meer mezelf voelde…

Toen we eenmaal boven waren vroeg Nico: “Dus jij gaat weer naar de kapper”? En ik zei: “Jaaaaaaaaaa!”

De knoop is echt doorgehakt hoor. Hij vindt het jammer denk ik, maar ik ben blij, voor het eind van de week weer een lekker fris kort koppie, daar ga ik voor!

41 gedachten over “Haar…

  1. Vโ˜บnnieb

    Hahaha dit had een blog van mij kunnen zijn ๐Ÿ˜‰
    Als ik mijn haar laat groeien, dan zit het zo armoedig ๐Ÿ˜ฆ Nee, kort staat me veel beter! ๐Ÿ˜€
    Veel plezier bij de kapper #duimomhoog
    Liefs -x-

    Like

  2. Pingback: Een tovenaar met haar en handen… | "VAN GELDORPJES"

  3. minoesjka2

    Tuurlijk, bijna alle mannen vinden lang haar mooi, en hebben een jonge blom met blond lang haar voor ogen, maar ………….. ach, je snapt hem zelf ook wel, dat zijn wij niet meer.
    Laat Nico er maar lekker over dromen, want als ik dat zo lees word jij er doodongelukkig van, en dat wil hij ook vast niet.
    Geniet van je knipbeurt en je lekkere korte koppie ๐Ÿ™‚

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      Nee dat klopt, dat ben ik niet meer… En hij bekijkt de foto’s van vroeger maar als hij me met lang blond haar wil zien, vind je niet? Het is eraf hoor, ik ben blij, wordt vervolgd ๐Ÿ™‚

      Like

  4. Albert y Mara fotoblog

    Ja ja Trees met lang haar zie je er dus ouder uit! Oeps dat is niet best. Komt misschien ook wel dat het grijs is. Het lange blonde haar bij Mara vind ik gewoon mooi, het maakt haar juist jonger ๐Ÿ˜‰
    En nu voel jij je weer ‘feliz’ dankzij die tante en de Nederlandse buurman Piet.
    Salu2 Albert

    Like

  5. gewoonanneke

    Ik verf mijn haar nog steeds en heb het niet kort en niet lang. Nog steeds niet de stap gedaan om het uit te laten groeien. Misschien komt het ooit, ik weet het niet maar nu nog niet. Ik denk dat een kort kopje je leuker staat, veel pittiger vaak. Gelukkig heb ik makkelijk haar met krullen want ik ben niet zo van dat gepruts er mee. Vroeger had ik altijd heel lang haar maar inderdaad dat droeg ik ook altijd in een staart of knotje of zo. Vind lang grijs haar op een of andere manier een beetje armoedig staan, zie wel eens van die mensen en dan zeg ik tegen mijn zus, zou ze zo mee willen nemen maar een kapper. Dus gewoon doen hoor..

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      Zoals ik het nu heb staat ook armoedig, echt vreselijk. Maar niks lukt en ik houd nou eenmaal niet van een keurig gekapt hoofd, dus dat wordt dan ook niks. Het gaat eraf hoor:-)

      Like

  6. isis45

    Ik heb ook zo’n man die lang haar mooier vind dan kort haar. Hij komt ook steeds met oude foto’s aanzetten om het te bevestigen. Maar ik heb het nu al jaren kort en dat blijft het ook, ik heb er wel meer werk aan, maar ik vind het zelf veel leuker staan.

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      Haha, de meeste mannen hรจ, Ja, ik heb er ook wel wat werk aan als het kort is, zeker als het net gewassen is, maar dat geeft niet. Nu is het helemaal een drama, want niks lukt. Morgenochtend gaat het eraf ๐Ÿ™‚

      Like

  7. dieneke

    Ik heb het al jaren half lang,zomers altijd de hoogte in staartje of zo in de winter los met een knip opzij.Kort haar ‘waait’mij teveel om het hoofd op de boot.Of ik zou het zo kort als jij moeten laten knippen.Heb dat wel eens gehad,maar ach en wee elke 4 weken naar de kapper brrrrr.Want ja al die kruinen gek werd ik er van,al stond dat korte mij ook best.

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      Bij jou vindt ik het best leuk staan hoor Dieneke, maar jij hebt ook nog geen grijs haar. Een fris kortgeknipt koppie vind ik juist leuk staan bij grijs haar. Ja die kapper elke 4-5 weken vind ik ook niks, maar ja, ik laat het alleen maar knippen en verder niks, dus binnen een half uurtje ben ik er weer weg… Ik zou jou ook wel eens met een kort koppie willen zien hoor, kan me voorstellen dat het je hartstikke leuk staat.

      Like

  8. Ardy

    Ik moet zeggen dat lang haar heel erg mooi is, dat zij ik altijd tegen Ardy.
    Een vrouw met lang haar uitgespreid op het kussen is toch mooier dan een kale kop. zegt Kees

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      Ja Kees, ik weet dat je lang haar mooier vindt, net als Nico. En ik zorg dat er nog wel wat op blijft zitten hoor, kaal wordt het niet. Ik voel me nou eenmaal prettiger, zekerder, gelukkiger en zo met een kort koppie, dus… het gaat er echt af!

      Like

  9. barbara Kessels

    JA, wat wij al niet doen voor onze mannen hรจ ? Meid, nu met onze leeftijd is het onze beurt om zelf te beslissen wat wij willen, toch?

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      Ach, ik heb het al die jaren al zo kort gehad, soms wel eens heel kort en dat vond hij dan echt niet leuk. Dus ik zal me inhouden… maar eraf gaat het ๐Ÿ™‚

      Like

  10. astridvanbeers

    Ik had mijn haar ook laten groeien. Maar hier net andersom. Ad maar zeuren dat het niet stond. Nu toch maar weer kort laten knippen. En ik heb toch een beetje spijt. Een troost het groit altijd weer aan.

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      Oh ik vind jouw haar juist ook altijd zo leuk als het kort is. Heb geen foto’s van je gezien met langer haar. En je hebt gelijk, het groeit zo weer aan!

      Like

Reacties... heel graag natuurlijk!

