Opgeruimd staat netjes…

Er stond bij ons complex een zieke palmboom.

Hij stond ook nog eens behoorlijk in de weg. Niet in de loop maar wel voor een appartement waar hij al het licht wegnam. Ook de appartementen erboven hadden er last van, al was het alleen maar de vieze, witte rommel dat op de bladeren lag en dat, bij wat wind, als sneeuw op het balkon neerdaalde.

Een tijdje terug was de tuinman met een hulpje begonnen de palmbomen weer te snoeien… dat betekent de laagste bladeren eraf halen zodat hij weer door kan groeien. Dit hadden ze ook bij deze boom gedaan en hij was behoorlijk kaal gemaakt.

Misschien zat het al in de planning maar uiteindelijk hebben ze dus toch de hele boom verwijderd. Wat zullen de eigenaars van het beneden- appartement blij zijn dat ze nu echt licht en uitzicht hebben.

Buiten het terrein, dus aan de kant van de weg staat ook een palmboom die al jaren ziek is. Deze houdt voor ons een hoop vrij uitzicht naar zee tegen en wat ons betreft mogen ze hem weghalen. Hij is lelijk en er zit een gigantisch gat in aan de onderkant van de stam. Maar… dat is een klus voor de gemeente, dus het zal nog wel even duren voor die verwijderd is. Maar misschien loop ik wel een keer binnen bij de ‘ayuntamiento’ en ga ik mijn charmes in de strijd gooien… Wie niet waagt, die niet wint…

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

19 gedachten over “Opgeruimd staat netjes…

  1. β™« M e l ☺ d y β™«

    ik had nooit iets met palmbomen tot ik bij jullie was…..sindsdien verliefd πŸ˜‰ Zo jammer dat ze hier niet kunnen overleven.

    En ja als je dan een palmboom hebt wil je natuurlijk wel een mooie en gezonde zien….gooi dus maar die charmes in de strijd, gaat je vast lukken.

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      Haha, grappig! Maar er zijn wel palmen die hier kunnen overleven en winterhard zijn hoor, tot -20gr kunnen ze hebben. Bij een goed tuincentrum kunnen ze je wel adviseren.
      Ik ga het gewoon doen πŸ˜‰

      Like

  2. Plato

    Joh, zo maar even eenambtenaar manipuleren? Dan krijg je die boom wel weg.
    Als ie toch al ziek is dan zal dat wel geen probleem opleveren.

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      Wij hopen het ook Bep, want hoewel we een mooi uitzicht hebben zal het nog vrijer worden, dus wie weet!
      De beste wensen voor het nieuwe jaar gewenst!

      Like

  3. Greet

    Zo te zien zweten de tuinlui behoorlijk, mooi weertje dus bij jullie. Ik kan me voorstellen dat het prettig is als de lelijke boom weg is. Het is te hopen dat ze er niets nieuws voor in de plaats zetten.

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      Het was een warm klusje ja. Nee, denk niet dat ze er nu iets voor in de plaats terugzetten, in ieder geval geen boom die hoog wordt. Uiteindelijk is het niet fijn als je uitzicht zo wordt belemmerd.

      Like

    1. Trees Berichtauteur

      Ja het was zeker een warm klusje, het ‘hulpje’ van de tuinman zweette zich echt een ongeluk ;-).
      Nee hoor, ben nog in Holland, die foto’s heb ik vlak voor ik vertrok genomen. Ik ga de 11e weer weg en Nico morgen.

      Like

  4. roadlaura1969

    Alhoewel ik je dillema begrijp qua uitzicht stel ik me de vraag .. Wie was er eerder de Palm of het appartement ?

    Was de Palm nog niet aanwezig dan begrijp ik het volkomen, maar als hij er wel al stond dan heeft men de keuze gehad πŸ˜‰

    Als ik je verhalen zo vervolg kunnen jullie gelukkig genieten in het Zonnige Spanje en komt de Palm weinig aanbod en hou het zo..je hebt al genoeg aan de panfluit πŸ˜‰ Wat ik wil zeggen geniet van jullie welverdiende tweede woning op een luxe locatie πŸ˜€

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      Het hangt er nu vanaf welke palm je bedoelt. De palm vlak voor het appartement die nu weg is, is pas aangeplant toen de tuin werd aangelegd. De palm langs de kant van de weg waar wij op kijken is ook later aangeplant. De palm heeft een dikke stam en moet eigenlijk nog de hoogte in…Denk niet dat hem dat gaat lukken. Ach zo erg is het niet hoor, maar als hij weg ik hebben we een ‘nog’ vrijer utzicht :-). Je hebt gelijk, ik maak me er maar niet druk om want die panfluit is inderdaad al erg genoeg hahaha.

      Like

      1. roadlaura1969

        Nou nee dan heb je/jullie wel recht van spreken, dan ligt de situatie anders , je huurt/koopt met een “vrij uitzicht”, dus dan kan ik je goed volgen πŸ˜€

        Bij ons op de camping lag dat anders, daar hebben mensen weliswaar een plaats aan de grootte vijver maar er stonden prachtige bomen die men voor meer uitzicht hebben gekapt en dat vind ik verkeerd, als iets er al langer als 30 jaar stond voor het uitzicht te kappen is voor mij weinig respect hebben voor de natuur en omgeving waarvoor we gekozen hebben 😦

        Daarom dat ik vroeg wat er eerder stond.

        En ook bij ons worden zieken bomen geveld voor de veiligheid en dat is ook okΓ©. πŸ™‚

        Like

Reacties... heel graag natuurlijk!

