Veiligheid voor alles…

Voor mensen die niet gewend zijn aan een trap in huis is dat echt wel even wennen hoor, niet alleen het traplopen maar het feit dat hij er is… althans dat gold voor mij. 

In onze laatste 3 woningen dus sinds 1986 hebben we geen trap meer gehad en sinds we in Zeist wonen dus weer wel.

Ik schrok soms gewoon als ik langs de trap liep en vanuit mijn ooghoek opeens dat ‘gat’ zag. Ook ’s nachts als ik naar het toilet ging, de wc is vlak naast het trapgat, gebeurde dat.

Dus… om te voorkomen dat ik me door die schrik een keer zou verstappen en naar beneden zou kletteren bedachten we een ontzettend simpele constructie die we de eerste weken elke avond ophingen. En het werkte, langzaamaan begon ik eraan te wennen en was het niet meer nodig…

Nu, met onze logés uit Gran Canaria in huis hangen we hem ’s avonds gewoon weer op! Zooooo simpel en veiligheid voor alles tenslotte… ;-).

12 gedachten over “Veiligheid voor alles…

  1. Mirjam Kakelbont

    Wij hadden in ons vorige huis – een heel oud dijkhuisje – zo’n steile trap, daar sloeg iedereen steil van achterover 😉 Toen ik lag te bevallen en de verloskundige het verstandig vond om naar het ziekenhuis te gaan, leverde de trap zo’n probleem op dat ik het laatste stukje toch maar thuis afgemaakt heb. Uiteraard zonder gevaar voor Kind. Een wijze beslissing, die waslijntjes!
    liefs Kakel

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      Hé Kakeltje, wat heerlijk dat je weer even langs komt!
      Nou inderdaad, in dat soort gevallen is het eigenlijk doodeng… Gelukkig is het allemaal goed gekomen met jou en Roos.
      In mijn ouderlijk huis hadden we ook een heel smal, steil trappetje. Wij vlogen erop en eraf zonder problemen, maar ik vond het doodeng toen mijn moeder alleen woonde en ouder werd. Gelukkig is ze er nooit afgevallen. De waslijntjes hebben tot nu toe goed dienst gedaan 😉

      Like

Reacties... heel graag natuurlijk!

