Wat heb jij vandaag gedaan?

Een vraag die menig man aan zijn vrouw stelt als hij thuis komt van zijn werk…

Vroeger werkten de vrouwen minder dan tegenwoordig als ze kinderen hadden. Ook ik was ‘thuisblijfmoeder’ tot ze allebei naar de Middelbare school waren.

Ik heb wel het een en ander gedaan waar we dan de extraatjes van konden doen, maar voor een paar uur per week en dan ’s avonds. En later, overdag een paar ochtendjes op kantoor, in de schooltijden.

Wij hebben nu zo’n heerlijk leventje, we staan rustig aan op, gaan ontbijten, wat huishoudelijke klusjes doen en de boodschappen en verder zien we wel hoe de dag zich ontwikkelt.

Vroeger was dat anders, je was toch de hele dag in de weer als je alles goed wilde laten draaien. Een ‘normale’ doordeweeksedag met schoolgaande kinderen zag er zo’n beetje als volgt uit:

Op tijd opstaan, kinderen wakker maken, wassen en aankleden, ontbijten, tanden poetsen, wasmachine aanzetten, kinderen naar school brengen, boodschapjes doen, koffie drinken, afwassen, badkamer en wc schoonmaken, opruimen, bedden opmaken, stofzuigen, kinderen uit school halen, lunchen, kinderen naar school brengen, planten water geven, was afhalen en opvouwen, strijken, straatje vegen, kinderen uit school halen, eten koken, eten, afwassen, kinderen in bad en naar bed brengen, koffie drinken en eindelijk even zitten lezen of TV kijken.

En dan heb ik het niet eens over de periode dat ze ook nog naar kleuter-disco gingen, op zwemles waren, naar judo gebracht moesten worden of als er vriendjes of vriendinnetjes kwamen spelen. Maar het was een leuke tijd, ik had het voor geen goud willen missen.

En zo ziet een gemiddelde keuken eruit als je alleen maar ‘koffie drinkt’ 😉

Wat heb jij vandaag gedaan?

7 gedachten over “Wat heb jij vandaag gedaan?

  1. gewoonanneke

    Ja ik herken het niet zo heel erg omdat ik altijd ook nog gewerkt heb, in het begin wel alleen als mijn man thuis was. Met een kind was het misschien allemaal wat rustiger van wanneer je meer kinderen heb. Vriendjes spelen en dat soort dingen herken ik wel. En leesmoeder, zwemmoeder, ouderraad,3x per week voetbal, voetbalmoeder, eigenlijk altijd wel bezig geweest en nog hoewel inderdaad nu ik niet meer werk alles in een wat langzamer tempo gaat allemaal. Soms wel lekker maar mis ook heel vaak de hectiek van het werken. Ik wil wel weer 😉

    Like

  2. roadlaura1969

    Tja ik of wij hebben geen kinderen en toch zo onze dag indelingen gehad…..Je kunt altijd wel iets vinden om te doen….Je kunt ook altijd iets vinden om niets te doen 😉

    Vandaag heb ik koekjes gebakken, gekookt mijn brei project weer opgepakt. ..afgewassen. .Facebook. ..Koffie gedronken. .gekookt en nu breien, tv kijken en WP en Facebook hahaha

    Like

Reacties... heel graag natuurlijk!

