Eén jaar “Zwijmelen op Zaterdag”

Zwijmelen op Zaterdag is jarig!

Op 17 november 2012 plaatste Marja een berichtje met een muziekvideo met de titel ‘Zwijmelen op Zaterdag”, gewoon omdat ze een voor haar speciaal muzieknummer aan iedereen wilde laten horen omdat ze daar heerlijk op kon zwijmelen.

Op dat moment was ze er zich er niet van bewust wat dat ene berichtje zou veroorzaken in weblogland! Ik was niet de enige die het idee heeft geopperd om er een rubriek van te maken. Ze plaatste een oproepje en het bleek dat meer medebloggers het een leuk idee vonden.

Dus Marja’s “Zwijmelen op Zaterdag” was geboren.

Een muziekverschuiving in blogland op elke zaterdag! Ik heb bijna elke week meegedaan, door omstandigheden een paar keer niet. Ik vind het echt te leuk om niet mee te doen en zie altijd uit naar de zaterdag.

1-jaar-300x300Marja als eerste gefeliciteerd met dit eenjarig bestaan van de allerleukste muziekrubriek in blogland en natuurlijk feliciteer ik ook alle deelnemers. Ik hoop dat er vandaag extra veel inzendingen zullen zijn om dit te vieren!

Ik ben natuurlijk weer heel erg benieuwd naar de andere inzendingen vandaag, altijd leuk en spannend. Sommige nummers kende ik helemaal niet, deelnemers zijn dan uit een andere generatie of het is gewoon mijn muziekstijl niet. Maar ik kom ook muziek (zangers/zangeressen/groepen) tegen die ik niet kende en die me echt raken!

Mijn keuze vandaag is het nummer “Put your hand in the hand” door de Canadese gospelgroep “Ocean”.
Het nummer is als eerste uitgebracht door Anne Murray, vele malen gecoverd maar deze vind ik persoonlijk de allermooiste versie! Eigenlijk ben ik best een gospelfan!

En laten we hand in hand gewoon lekker doorgaan met Zwijmelen op Zaterdag! Op naar de 2e jaargang!

Voor nog meer zwijmelnummers ga je natuurlijk even naar de MARJA!

33 gedachten over “Eén jaar “Zwijmelen op Zaterdag”

    1. Trees Berichtauteur

      Ja lekker hè, Oh leuk zeg… vond je het uiteindelijk toch niks?
      Ik zou ook best wel op zo’n koor willen maar die hebben altijd vakantie in de zomer als ik in Nederland ben. Hier vlakbij wordt wel eens gezongen, ben al zo lang van plan om eens mee te doen, maar op de een of andere manier komt het er niet van…

      Like

  1. isis45

    Stiekem heb ik ook wel iets met gospelnummers, een guilty pleasure noemen ze dat tegenwoordig. Dit nummer vind ik erg goed en ook de uitvoering kan ik me nog vaag herinneren.
    Fijn weekend!

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      Haha, ik heb geen GP’s hoor, qua muziek dan ;-).
      Ik vind eigenlijk heel veel muziekstijlen mooi en dat is ook wel te merken aan mijn inzendingen voor ZoZ denk ik. Fijn weekend!

      Like

Reacties... heel graag natuurlijk!

