Bonsai-kastanje…

Onze kleindochter Maria heeft 7 jaar geleden in de tuin bij ons chalet een paar kastanjes in de grond geplant.

Ze wist zeker, met haar 4,5 jaar, dat er een boom uit zou groeien. En ze had nog gelijk ook! Ik heb er al eerder een logje aan gewijd, klik HIER om het bericht nog eens te lezen.

M3391D-1001Toen we gingen verhuizen hebben we met de nieuwe eigenaars afgesproken dat we de kastanjeboom in het najaar op zouden komen halen. We willen gewoon proberen om hem toch in leven te houden, in de eerste plaats natuurlijk voor Maria. Als wij hem dus niet hadden opgehaald was hij wel in de groencontainer terecht gekomen denk ik. Logisch hoor, hij zou veel te groot kunnen worden voor op zo’n park. Dus, afgelopen vrijdag, heeft Nico het boompje uitgegraven. Omdat we ook nu in de tuin geen plek hebben voor zo’n boom heeft Nico hem in een grote kuip met potgrond gezet en gaan we er, geadviseerd door mijn broer (die is hovenier) proberen er een bonsai-kastanje van te maken…

Ik ben al aan het speuren geweest op internet hoe hij teruggesnoeid moet worden om hem klein, maar toch een beetje in proporties te houden. De toekomst zal leren of hij het volhoudt en of het dus gaat lukken

Ik hoop het wel… voor Maria vooral!

Kastanje verhuisd

18 gedachten over “Bonsai-kastanje…

  1. Pingback: Betalen… | "VAN GELDORPJES"

  2. Nanda

    Wat leuk, zó’n boom met emotionele waarde. Zo heb ik, iets heel anders, een plantje van mijn oma in huis staan. Ik nam het mee nadat ze overleden was in 1998 en hij doet het nog steeds…

    Like

Reacties... heel graag natuurlijk!

