Verhuizen…

VerhuisdVerhuizen, we hebben het al vaak gedaan en draaien onze hand er niet meer voor om. Als alles goed geregeld is en je je vooral aan je eigen planning houdt kan er weinig mis gaan.
Nog heel jong knapten we onze eerste huisje op, een 2-kamerwoning in Amsterdam-Oost, richtten het in en trouwden. Wat een feest! Na 2,5 jaar werd zoon geboren waarna  het huisje toch echt te klein werd. Na 4 maanden huurden we een flat in de Bijlmer. Een prachtige woning met ruime kamers waar dochter werd geboren.

Omdat we onze kinderen niet op een bovenwoning wilden laten opgroeien kochten we na wéér 2,5 jaar ons 1e huis, een ruime nieuwbouw-eengezinswoning met een grote tuin. We bleven er 6 jaar in wonen. Nadat we het verkocht hadden betrokken we eerst een huurwoning dichtbij het werk. Na nog eens 2,5 jaar kochten we onze heerlijke woonark. Daar hebben we met heel veel plezier 19 jaar gewoond. De laatste 3,5 jaar waarin we nog werkten woonden we in een fijn appartement. De volgende verhuizing was naar een mooi, zelf ontworpen chalet in Brabant, in de bossen, een heerlijke omgeving.

Kort daarna stond ik bij een grote supermarkt aan de kassa. Geschrokken kwam ik erachter dat ik mijn bankpasje niet bij me had. Achter mij stond een jongeman die vroeg hoeveel ik nodig had. Het ging om € 20,00 en ik vroeg waarom hij dat wilde weten. Om het me te lenen zei hij. Ik wist niet wat me overkwam, daar hoef je in de Randstad toch niet aan te denken? Hij schreef zijn naam en bankrekeningnummer op de kassabon. Thuisgekomen heb ik het bedragje meteen overgemaakt. Wat een vertrouwen had die man. We vonden het een feestje waard, zouden alle Brabanders zo aardig zijn?

En toch verhuizen we binnenkort weer…

Geschreven als WE300, een schrijfuitdaging van Plato.
Het woord voor april is VIEREN. Dit woord mag niet gebruikt worden in het verhaal.

35 gedachten over “Verhuizen…

  1. Albert y Mara fotoblog

    Nu pas gelezen, niet opgevallen in Spanje. Wat een omslag. Van Brabant naar de Utrechtse Heuvelrug. Daar kan je best nog wel eens spijt van krijgen 😉 . Van het Brabantse land naar de provincie Utrecht! Al een huis op het oog? Kopen of huren en natuurlijk moet je je huidige chalet (permanente bewoning mag daar in toch niet?) in Brabant nog kwijtraken. Dat gaat de laatste jaren niet meer zo makkelijk. Heel veel sterkte Trees en een hartelijke groet van ons beiden.
    P.S. Waar ben je nu? GC of NL.

    Like

  2. Dwarsbongel

    Mooi verhaal! Zelf hou ik niet zo van verhuizen, ook al moest het een aantal keren.
    Overigens denk ik niet dat alleen Brabanders zo kunnen reageren: ik denk dat het meer te maken heeft met kleinschalige gemeenschappen – anders gezegd het platteland.

    Like

    1. Trees

      Dankjewel! Verhuizen is ook niet onze hobby hoor, maar het gaat ons wel goed ag.
      Je hebt wel gelijk denk ik, hoewel de mensen op het platteland waar wij lang gewoond hebben sowieso niet zo vriendelijk, gewoon erg stug. Dat soort mensen hebben we hier nog niet meegemaakt…

      Like

  3. gewoonanneke

    Nou ben ook een paar keer verhuisd mijn hobby is het niet. Was blij dat ik na mijn scheiding hier kan blijven wonen en niet weghoefde. Het is alleen een goeie manier om een hoop troep kwijt te raken 😉 Mooie WE trouwens

    Like

    1. Trees

      Onze hobby ook niet hoor, het had altijd een goede reden, we verhuisden niet om het verhuizen ;-).En inderdaad, opgeruimd wordt er dan zeker weer, hoewel we al niet meer al teveel overtollige spullen hebben…
      Dankjewel!

      Like

  4. Petr@

    Mooie WE. Ik hoop dat je snel je huis verkoopt en dat je weer kunt gaan inpakken 🙂
    Ik heb die ingezonden brief in de Telegraaf ook gelezen en vond dat heel bijzonder. Die jongen had veel vertrouwen in de mensheid. Wie goed doet, goed ontmoet!

    Groetjes Petr@

    Like

    1. Trees

      Ja hè, ik heb het verhaal toen ook gemaild aan de Telegraaf.voor de rubriek “dat vind ik nou leuk” en ze hebben het ook geplaatst, vond ik ook weer heel leuk :-).
      En die komende verhuizing kan nog wel even duren… maar dat komt ook wel weer goed!

      Like

  5. Truus

    Leuk zo’n inkijkje in jullie verhuisleven. Frans heeft ook in Oost gewoond, bij de Zeeburgerdijk.
    Ik wens jullie succes met de verkoop van het chalet. Want dat moet eerst, toch. 🙂

    Like

  6. emmy

    Hey Teresa ,
    Ow spannend word dat weer,maar wel lekker als je dichter in de buurt komt wonen,fijn voor Diana ,en ja ook voor mij 🙂 als het zo ver is en je heb een sophand extra nodig,je weet het! liefs ,Emma

    Like

  7. platoonline

    Ik ben benieuwd waar jullie heen gaan. Als echte huismus zie ik altijd wat vreemd aan tegen die verplaatsingen. Maar het gaat vast iets moois worden. Jullie hebben tenslotte ervaring voldoende.
    Leuke WE met een inkijkje in jullie eigen leven.

    Like

    1. Trees

      In ons geval was het eerder noodzaak, om ons te verbeteren zeg maar. ik had ook best graag meteen een huis gehad waar ik niet meer weg zou hoeven, maar we waren al blij dat we een huisje vonden in 1971. In onze familie en vriendenkring is het zo’n beetje 50/50.

      Like

  8. Pingback: WE-300: 1 april | Platoonline

    1. Trees

      Ja lieve schat, dat weten we hoor… Het is heerlijk straks dichterbij te wonen maar jij bent altijd een beetje op vakantie bij ons :-). Maar in die omgeving kan dat ook hè, dat weet je! KUS

      Like

  9. Adrie

    Verhuizen is niet echt mijn hobby hoor!
    Maar hopen dat jullie chalet snel wordt verkocht,dan kom je gezellig weer dichter bij mij te wonen,xx

    Like

  10. Marielle

    Hallo lieve TT en Nico,
    Betekent dit dat jullie chalet is verkocht en dat jullie dichter naar ons toe komen;-)? Ben benieuwd!!! XXX van ons 4

    Like

    1. Trees

      Nee Marielle, helaas nog niet. Maar hopelijk trekt het dit voorjaar weer aan en gaat het deze zomer gebeuren. Maar we zitten gelukkig niet op de wip, afwachten is de boodschap!
      Dikke kus voor jullie alle 4 (schattige foto van de kids op FB, kon helaas niet reageren).

      Like

  11. probosalem

    Ik hoop dat jullie van gedachten zullen veranderen en in Brabant blijven .
    En indien ikke ga verhuizen, weet ikke bij wie ikke moet zijn voor hulp, hahaha.

    Like

    1. Trees

      Als ons chalet verkocht is willen we een senioren-eensgezinswoning huren in de buurt van de Utrechtse Heuvelrug, ook een mooie omgeving voor mijn wielrenner ;-).
      Sowieso dichter bij onze dochter en familie!

      Like

  12. ♫ Melody ♫

    Verhuizen is een hele klus maar kan goed verlopen als je van te voren een werkplan hebt.

    En ja die man, geweldig toch, geeft de burger weer moed, of niet dan?!

    Ik wens je alvast alle toi toi toi toe bij je aanstaande verhuizing al zal het ook zonder dat wel goed verlopen.

    Like

    1. Trees

      Zo is het, we zien er ook echt niet tegen op. En die aardige Brabander, ik heb hem nooit meer gezien, maar we kennen nu heel veel meer aardige Brabanders… dat hadden we wel goed ingeschat. Dankjewel!

      Like

  13. roadlaura1969

    Hele mooie WE waarin jullie vele huis inzegeningen hebben gevierd en geboortes natuurlijk mooie momenten die jullie niemand ontneemt Trees.

    En ik kan ken me niet uit met Brabanders en dat was zeker een hele vertrouwelijke man en dat doet goed, mensen voelen ook wel aan hun instinct dat iemand te vertrouwen is in dit geval gaf jij deze jonge man dit gevoel mooi toch 😀

    Ben benieuwd waar jullie heen gaan ……welterusten voor zo liefs van Laura xxx

    Like

Reacties... heel graag natuurlijk!

