Taalvoutje… ;-)

Onze kleindochters hebben uiteraard als 1e taal Spaans, maar spreken ook heel goed Nederlands omdat Nick vanaf hun geboorte alleen maar Nederlands met ze heeft gesproken.

Toch zijn er veel woorden moeilijk en ze moeten nog heel veel leren. Als ze een paar weken bij ons op vakantie zijn geweest is hun Nederlands ook meteen stukken beter want dan spreken ze echt alleen maar Nederlands.

Soms komen er hele leuke uitspraken uit, zoals bijvoorbeeld: “Ik ga met jij mee” of  “Is dat van jij?” Hoe vaak we het ook verbeteren, ze zeggen dan ook het juiste woord na, het blijft blijkbaar erg moeilijk…

HangmatVanmiddag moesten we weer een keer heel erg lachen. Omdat de smeerspullen alweer bij ons in de kast stonden en ze toch nog even in de zon en in het zwembad wilden, kwamen de meiden naar ons toe om ingesmeerd te worden. Terwijl ik aan het smeren was vroeg ik aan Natalia: “Komen papa en mama ook al zo?”

“Nee” zei ze “mama is even aan het ‘rustigen’ en papa ook”

Dat woord houden we erin 😉

9 gedachten over “Taalvoutje… ;-)

  1. roadlaura1969

    Heerlijk toch en het is toch een voorsprong twee talen hebben ze al in the pocket Trees 😀

    Maar even een vraagje lachen je klein kids ook wel eens over oma en opa Spaanse Koeterwaals ??? Kan me voorstellen dat jullie soms ook taalvoutjes nog maken 😉

    Like

    1. Trees

      Zo is dat en op school krijgen ze al jaren Engels en Maria de laatste 2 jaar ook al Frans erbij.
      Alleen vind ik die Franse uitspraak erg slecht en dat is jammer.
      Haha, natuurlijk maken wij ook nog wel eens foutjes hoor… Maar daar lachen ze eigenlijk nooit om. Manlief heeft zich de Spaanse taal zelf aangeleerd en kan zich prima redden, ik vind het ook knap van hem, maar IK moet wel eens om hem lachen ;-).Maar iedereen snapt hem en daar gaat het toch om.

      Like

Reacties... heel graag natuurlijk!

