Stressen…

Geschreven als WE300, een schrijfopdracht van Plato. 
Mijn bijdrage is een verkorte versie van een gebeurtenis bijna 4 jaar geleden waarin ik behoorlijk heb zitten stressen.
Klik HIER voor de originele versie…
Het woord voor februari-maart is: “JAGEN”.
Dit woord mag niet worden gebruikt in het verhaal…

Stress in autoAls iets niet loopt zoals je gepland hebt kan dat behoorlijke stress opleveren…

Op weg naar Gran Canaria, helaas in de auto erachter komen dat je je een uur verrekend hebt, in je nadeel… stom… Met gevolg… stress!

Niemand die me naar Schiphol kon brengen, dochter was een weekend weg (was ik vergeten), zus ging net die dag verhuizen (datum was nog niet bekend toen ik de vluchten boekte).
Met de bus vanaf het dorp waar ze gewoond had was een optie, 39 minuten reistijd. Maar dan moet je onderweg geen tegenslag krijgen natuurlijk.

Ik had er flink de gang in maar reed bij Nieuwegein in een file van 7 km door een ongeluk, stress! Daarna reed ik de ene na de andere file in…

Zus gebeld (leve de mobieltjes), die stond op punt om te vertrekken naar het nieuwe huis, dus werd het bussen. Die van half 2 zou ik nooit redden, 2 uur was al te laat, dan zou ik nog maar 10 minuten hebben om in te checken, als ik hem al zou halen, stress! Doorrijden…

Zus smste mij een telefoonnummer van een taxibedrijf. Ik werd steeds onrustiger, kon geen muziek verdragen, moest nodig plassen (klinkt bekend toch?). Bij een tankstation gestopt om te plassen en Binky uit te laten… Naar de toiletten wandelend moest ik wel 4 x stoppen, genant… (iedereen weet hoe een vrouw er dan bij staat…). Doorrijden maar weer…

Toen heb ik mezelf flink aangepakt. Alleen omdat ik het vliegtuig zou missen ging ik me toch zeker niet de vernieling in rijden? Dat ging me toch echt te ver…

Taxi gebeld, tijd afgesproken. Gelukkig stond hij er ook toen ik aan kwam rijden, bagage overgeheveld, verhaal verteld en hij racete naar het vliegveld!

Ik was op tijd, maar dit wil ik nooit meer…

39 gedachten over “Stressen…

  1. hanscke

    Zal ik je eens wat vertellen? je mag blij zijn dat het niet overboekt was. Heb ik ooit een keer gehad. Zooo blij te zijn dat je hat gehaald had en toen was er geen plekje meer. in het vliegtuig.

    Like

  2. jokezelf

    Lekker stressig jachtverhaal. Ik werd er doodnerveus van. ;-). Goeie invulling van de WE van deze maand! Ik ga zelf altijd veel vroeger dan nodig van huis. Maar dan nog heb je kans om vast te komen in een file (eigen ervaring). Dus ik leg me er tegenwoordig bij voorbaat bij neer dat het mis kan gaan.

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      Hopelijk is de nervositeit weer afgezakt ;-). Is ook echt niks voor mij dit hoor… ben ook altijd te vroeg, of gewoon op tijd. Maar heel soms kan je er niks aan doen…

      Like

    1. Trees

      Haha, toen ik het verhaal overlas maakte ik alles weer mee, inderdaad pfff. Nee hoor, ik laat dit niet meer gebeuren ;-). Truus? Ach joh, zo noemen mensen mij wel vaker hoor, of Greet… 😉

      Like

  3. hannekelive

    oh vreselijk! ik ben altijd bang dat we te laat komen en wil het liefst uren van te voren al weg.
    gert heeft dat niet en gaat liever een halfuur te laat weg.
    en zo kwam het, dat we bjna onze vlucht naar Rome misten..
    gelukkig was die verlaat….pffff.
    hoeveel geluk kun je hebben?!

    Like

  4. NOVELLE

    gelukkig vond je toch de oplossing een taxi die langs de wegen kan jagen huppekee jagen met de wagen chauffeur enne wat je heeft je dat gekost? hahahaha

    Like

    1. Trees

      Hij scheurde echt hoor… Wat ik moest betalen? Dat weet ik niet meer, gewoon de prijs die op de meter stond, maar ik heb hem wel een goeie fooi gegeven hoor, dat had die chauffeur wel verdiend!

      Like

  5. Nathalie

    En natuurlijk is er op dat moment geen vertraging… stel dat als je op tijd was geweest… dan zou er zeker vertraging geweest zijn. Nee, dan een uurtje eerder weg….. fijn dat je wel op tijd was.
    Een gejaagd verhaal!… 🙂

    Like

  6. platoonline

    Verschrikkelijk. Ik kan me voorstellen dat je dit nooit meer wil. Ondertussen lees ik dat dit een bestaand maar ingekort verhaal is. Een goede actie want zie eens wat een vaart er nu in je verhaal zit. Het leest als een ehhhh…. trein. de link staat er.

    Like

    1. Trees

      Dankjewel Plato, nee echt… dit gebeurt me nooit meer hoor.
      Ik ga morgen alle verhalen lezen waar ik nog niet aan toe ben gekomen!
      Groetjes en nogmaals beterschap aan Maria!

      Like

      1. platoonline

        Maria vind al die beterschapswensen erg leuk. Maar maak haar niet aan het lachen want dat doet nog steeds pijn aan haar wondjes. Gisteren maakte ik een grap (ja sorry, ik kon het niet laten) en toen moest ze lachen. Even later stond ze tragikomisch met de handen aan de buik au au te roepen. Maar erger wordt het niet hoor.

        Like

        1. Trees

          Wel goed van je om haar aan het lachen te maken, ze mocht eens vergeten dat ze net geopereerd is ;-). Ik kan wel met haar meevoelen hoor, heb ook een paar keer een operatiewond aan mijn buik gehad… Maar het gaat wel de goede kant op hoop ik!

          Like

  7. Pingback: Alweer een nieuwe WE-300 | Platoonline

Reacties... heel graag natuurlijk!

