Hondenliefde / vriendschap…

Het onderstaande gedicht heb ik overgenomen van een “Facebookvriend”! Zo mooi!

Ik weet niet van wie het is, maar in ieder geval hoop ik dat diegene het
geen probleem vindt dat ik het hier deel!
Onze hondenliefde krijgen wij van onze allerliefste Binky!

De liefde van een hond…

De vriendschap van een hond
is vriendschap voor het leven.
Voor een ander niet te zien,
hoeveel een hond kan geven.

Want ben je eens verdrietig
dan kijkt hij je aan,
alsof hij je zeggen wil:
ik zal altijd naast je staan.

En als je dan weer vrolijk bent,
dan slaat hij met zijn staart.
En blaft alsof hij zeggen wil,
dat hebben we weer geklaard.

Zo’n vriendschap is een wonder,
een wonder om te beleven.
Zo’n vriendschap kan geen mens,
geen enkel mens je geven!

Enige, echte, unieke Bink 02-2012

20 gedachten over “Hondenliefde / vriendschap…

  1. depetvantruus

    Een prachtige ode aan de hond Trees.🙂
    Helaas lijkt er veel mis te gaan gezien de vele honden in het asiel.😦
    Nou ja, vandaag heb ik Sensei blij gemaakt met een wandeling.

    Like

    1. Trees

      Dankje Truus!
      Het is goed dat er mensen zijn zoals jij, die dieren hebben ook aandacht en liefde nodig, het is al erg genoeg dat de asiels zo vol zijn.

      Like

  2. friesenfruitig48

    Een prachtig gedicht Trees “vriendschap en trouw” dat is wat zo’n viervoeter(tje) je kan geven.
    Onze kleine hond is helaas niet meer, ik mis hem nog iedere dag. Een nieuw hondje nemen is momenteel geen optie maar wie weet komt er ooit nog weer een!…..
    Wat ook een schatje op de foto, jullie hondje?

    Liefsssss, Hanny

    Like

    1. Trees

      Ik had je al geantwoord Hanny maar er is iets mis gegaan, of ik heb hem ergens anders gezet.
      Een hondje geeft heel veel liefde, voor een hond is iedereen gelijk als je goed voor hem bent, dus overweeg het maar hoor! Voorlopig is zonder hond geen optie voor ons!

      Like

  3. Mirjam Kakelbont

    Groot gelijk dat je dit gedicht “gejat” hebt. En daar zal de eigenaar geen probleem mee hebben. Hondenliefhebbers onder elkaar tenslotte! Mijn hond is al 20 jaar dood, maar ik denk nog regelmatig aan haar, en heel soms droom ik over d’r. Mooi toch?

    Like

    1. Trees

      Dankje Mirjam! Mijn eerste hond kregen we toen ik 16 was, een vuilnisbakkie zoals werd gezegd, werd veel groter dan verwacht, hij heette Terry en we waren allemaal gek op hem. Hij leek op een ijsbeertje en op het dorp riepen ze altijd als ik langs kwam, daar gaat Therese met haar ijsbeer. Ik denk ook nog heel veel aan hem, elk huisdier is speciaal!

      Like

  4. M@ria Gijsen

    Hoi Trees,
    wat een mooi gedicht.
    Tevens nog gefeliciteerd met de verjaardag van Diana.
    Breng je de felicitatie ook over naar Diana?
    Limburgse groetjes,

    Like

    1. Trees

      Absoluut, dit is verdiend toch? Ik zou wel willen weten wie dit heeft geschreven, dus misschien ga ik nog wel eens zoeken😉

      Like

    1. Trees

      Moet er niet aan denken dat we hem moeten missen… maar hij is nog geen 6 jaar dus we kunnen hopelijk nog heel lang van hem genieten.

      Like

Reacties zijn gesloten.