Weer een week om…

We zitten alweer middenin het 2e weekend van december…

Vorig weekend was het weer kleindochterweekend! Heerlijk was het weer ze om ons heen te hebben!
Vrijdagmiddag de meisjes uit school gehaald en naar de supermarkt wat boodschappen gedaan. Heel even het zwembad in, echt maar even want het water wordt veel te koud… Daarna hebben ze huiswerk gemaakt, ze hadden allebei best veel, dus hebben we het verdeeld en hebben ze zaterdag het 2e deel gedaan. Natuurlijk kon oma weer pannenkoeken bakken. Maria zat achter de computer en Natalia was aan het lezen in het eerste boek van de nieuwe serie die Maria voor haar verjaardag had gekregen.
Zaterdag eerst huiswerk afmaken zodat de tassen naar de auto konden worden gebracht en het was natuurlijk weer vis- en stranddag, wat kan Maria toch ontzettend genieten van dat vissen. En… ze heeft ook nog haar eerste vis gevangen in haar héle leven dus die dag kon niet meer stuk! Ze wilde hem eigenlijk mee naar huis nemen maar ze hadden geen emmertje mee. Dus op advies van opa heeft ze hem maar weer teruggegooid.
Na het strand gingen we na de douche richting MacDonald voor een Happy Meal. Extra kipnuggets erbij en de buikjes waren vol… tenminste dat dachten we. Toen we weer thuis waren heeft opa het bed uitgeklapt en de DVDspeler en kleine tv geïnstalleerd. Ze gingen DVD’s kijken. Maar ze hadden ook nog honger, dus de boterhammen met kaas werden klaargemaakt, voor Maria gewoon en Natalia wilde de sandwich om en om gebakken in de koekenpan. En daarna natuurlijk ook nog een chocoladetoetje.
Op zondag gingen ze weer vissen en weer had ze er een te pakken, trots dat ze was! We zouden nog gaan midgetgolfen maar we werden uitgenodigd mee te gaan naar een wokrestaurant in Vecindario door Agueda en Minguin, zus en zwager van Elsa. Dus dat bewaren we voor de kerstvakantie. ’s Middags moesten de meisjes nog even poseren met mijn nicht Ardy en daarna gingen we naar Vecindario. We hebben lekker gegeten en op de terugweg zagen we nog een prachtige regenboog. We zijn daarna nog even wat gaan drinken bij Ardy en Kees wat ook weer gezellig was. Veel gegeten hebben we niet meer, een yoghurtje was genoeg, dus lekker makkelijk.

P1160420 - kopieOp maandag ging Nico naar Maspalomas, die wilde wel weer graag gaan wandelen. ’s Avonds gingen we uit eten met Ardy en Kees bij Restaurant Grill Costa Mar  vanwege hun 42e trouwdag. Dessi de eigenares had een mooi bloemstuk verzorgd op tafel en een fles champagne, echt heel erg leuk en attent! Het werd een ontzettend leuke avond, heerlijk gegeten en ontzettend gelachen.
Dinsdag een rustig dagje, ik zou eigenlijk beneden is de fitness moeten gaan fietsen, maar ik heb er helemaal geen zin in terwijl het natuurlijk heel goed voor me zou zijn. Ook heb ik deze week maar één keer gezwommen… het water wordt echt te koud nu. Zwak excuus eigenlijk zeg als ik het zo opschrijf. Morgen ga ik het toch maar weer proberen.
Op woensdag kregen we bezoek van mijn broer en schoonzus. Sinds de controle dinsdag en het aanpassen van de medicatie ging het beter en het werd een hele gezellige dag. We hadden elkaar veel te vertellen en hebben heerlijk bijgepraat. Na de controle van vrijdag kregen ze groen licht en ze gaan begin volgende week weer terug naar Nederland.
Donderdag kwamen Dieneke (Hollands Welvaren) en haar schipper op de koffie. Ze zijn 4 weken op het eiland op vakantie. We kennen elkaar al heel lang van weblog, zitten aardig op een lijn maar hadden elkaar nog nooit gezien. Ze kwamen met de bus en het was erg gezellig en we vonden het allebei heel leuk elkaar eindelijk eens te ontmoeten. Gespreksstof genoeg en de ochtend was zo om.
Op vrijdag en zaterdag ging Nico weer lekker wandelen op Maspalomas en ik heb me beziggehouden met van alles en nog wat. Lekker nog even met Ardy een bakkie gedaan bij een tentje op het strand, lekker even als vrouwen onder elkaar kletsen moet kunnen! Zo is er alweer ruim een week voorbij gegaan waarin ik ook nog regelmatig in de zon heb gelegen… Wat gaat de tijd snel!

12 gedachten over “Weer een week om…

1. Bedankt allemaal voor de leuke reacties, we hebben een lekker leventje, soms druk, soms rustig! En genieten, dat doen we zeker! En via de blog mag iedereen inderdaad mee genieten 😉

Reacties... heel graag natuurlijk!