Zwijmelen op Zaterdag met “Mocedades”

Voor “Zwijmelen op Zaterdag”, valt mijn keuze vandaag op ‘ERES TU’ van Mocedades.

Mocedades won met dit nummer het Eurovisie Songfestival in 1973. Een van de mooiste nummers ooit… Ik luister er al bijna 40 jaar naar en het verveelt me nooit!
De muziek en de tekst raken me nog steeds, dus zwijmel ik als ik het hoor! Zelfs mijn telefoon heeft dit nummer als ringtone!

Kijk voor nog meer bijdragen bij MARJA

29 gedachten over “Zwijmelen op Zaterdag met “Mocedades”

  1. platoonline

    Jij bent het. Ha ja, mijn vriendin is Spaanse he 🙂

    Pracht nummer, vol gevoel gezongen. Maar wie werd er toen ook alweer nummer twee? Dat was ook zo’n bekende. Het wil me niet tebinnen schieten.

    Like

    1. Trees

      Mooi hè! Ik heb even gegoogeld en wat denk je, ze hebben helemaal niet gewonnen, maar werden 2, wat erg hè… Ik dacht altijd dat zij de winnaar waren, vast omdat ik het zo’n prachtig nummer vond.
      Nr. 1 was Anne Marie David (LUxemburg) met “Tu te reconnaîtras”
      Nr. 3 was Cliff Richards met “Power to all our friends”
      Zo, dan weten we dat ook weer… 😉

      Like

  2. GabiBK

    Help… is dat alweer zo lang geleden?
    Ik was toen nog een ukkie…

    Helaas versta ik de woorden niet… misschien eens een vertaling zoeken.
    Het klinkt heel hoopvol i.i.g.

    Groetjes,

    Gaabs

    Like

  3. Albert y Mara fotoblog

    Een uitstekende keus Trees wat moet ik er als iemand die zowel in Spanje als in Nederland woont aan toevoegen. We kunnen elkaar de hand geven. Fijn weekend. Grtz Mara
    P.S. Bijna 40 jaar geleden en ook het jaar waarin onze oudste zoon werd geboren 😉

    Like

    1. Trees

      Dankjewel Mara! Niks aan toevoegen, gewoon van genieten. We zitten inderdaad in hetzelfde heerlijke schuitje! 2 landen waar we ons thuis voelen, heerlijk!
      Onze zoon is ook in 1973 geboren, weer een overeenkomst ;-). Volgend jaar dus 40…pfff. Ik herinner het me nog als de dag van gisteren…

      Like

Reacties... heel graag natuurlijk!

