Op naar de zomer…

Ik ben alweer 1,5 week terug in Holland. We hebben het heerlijk gehad op Gran Canaria, maar een zomer in Holland trekt gewoon toch!

De vlucht was goed, de nacht niet zo, de zondag gezellig. De eetafspraak ging niet door, vanwege ziekte van Milan, maar we zijn dus ’s middags even langs gegaan en hebben iedereen weer even gezien, inclusief schone zus. die eerder kwam dan ze van plan was. En omdat we allebei een kort nachtje hadden gehad leek het me beter om aan het eind van de middag naar huis te gaan. Diana kon lekker op tijd naar bed om een beetje bij te slapen en ook voor Bink en mij was het lekker om niet op maandag naar het zuiden te hoeven rijden.

De vorige week bijgepraat met een aantal mensen, lekker meegegeten bij de buren. De koelkast gevuld en afgelopen zaterdag Nico weer opgehaald. Nadat zijn koffertje was uitgepakt ging hij naar buiten en begon meteen met de straat te vegen en mosvrij te maken. Onkruid wieden en het een en ander snoeien. Het zag er al snel een stuk beter uit.

Gisteren heeft hij de loungeset uitgepakt en alles weer op zijn plek gezet, daarna nog even een klein uurtje gefietst op de racefiets. En natuurlijk genoten van het zonnetje! Hij was ’s avonds wel kapot want zo hard werken doet hij in de winter niet, maar het moet toch even om alles weer netjes te krijgen.

Vanmorgen de Capri in de winterstalling voorzien van zijn accu en na 4 keer starten werd hij wakker uit de winterslaap. Dus niet slecht voor het oude beestje, hij wordt dit jaar 36 jaar!

Ikzelf ben druk bezig met De Stippel. De weblog voor ons park. Frans en ik hebben een eigen domein aangevraagd, alles is inmiddels op orde en nu kan de website gevuld worden. Leuke plugins gezocht, de berichten per categorie overgezet. Die moeten allemaal nog nagekeken worden omdat ze vanuit weblog.nl met allerlei rare tekens zijn geimporteerd, de slideshows zijn weg en de foto’s staan scheef. Nog een lekker klusje, maar dan heb je ook wat… Nog een weekje en we kunnen live met onze vernieuwde Stippel.

En zo is ons leventje in Holland weer van start gegaan… wat zal deze zomer ons brengen?

28 gedachten over “Op naar de zomer…

    1. Trees Berichtauteur

      Nee hoor Plato, dit is mijn eigen weblog dus ik blijf gewoon hier!

      Heb alleen op het moment niet zoveel tijd want De Stippel gaat nu even voor. Het komende weekend gaan we online met http://www.destippel.nl en daarna ga ik zelf ook weer bloggen hier op Nederlandse en Spaanse “Van Geldorpjes”!

      Groetjes en een fijne week aan de Moezel!

      Like

  1. minoesjka2

    Zo, welkom thuis dan maar weer ……….. alweer lekker bezig ………. nu alleen het zomer weer nog!! Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb vandaag mijn winterjas nog aan gehad,……….. een beetje jammer van mei ……

    Like

  2. platoonline

    Ook van mij welkom thuis. Alles klaar voor een zinderende zomer dus? Nou ja, hier niet echt. Het is nog steeds bewolkt. Eigenlijk was alleen Koninginnedag mooi. Dus ik stort me nog maar even op de WE-300 en volgende week in Wormerveer wordt het wieden. Want de brandnetel dreigt de strijd niet op te geven. Het zevenblad ook niet. grrrrrrr.

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      Ach… we zien wel hoe het loopt! We kunnen het weer toch niet veranderen… Ik ben me nog aan het beraden over ‘schaduw’. Maar ik heb nog even.
      Succes met je tuin

      Like

  3. Mirjam Kakelbont

    Ik hoop vooral dat ze zomer ons veel zon zal gaan brengen, dan hebben we er allemaal plezier van. En uiteraard dat het jullie veel gezelligheid brengt. Zo te zien en te lezen hebben jullie genoeg om handen en lieve vrienden en familie zat. Als het dán geen fijne zomer wordt… Genietse!

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      Dat moet ook wel gaan lukken Mirjam, er staat nog meer te gebeuren maar dat hebben wij zelf niet in de hand….
      Maar daarover later!
      En natuurlijk hoop ik dat het voor jullie ook een heerlijke zomer wordt!

      Like

  4. Maria

    Hallo Trees,
    ik lees dat de zomer hier bij jullie weer welkom is.
    Alles al klaar voor het zonnetje!!!
    Maar……kun je me die Nico eens een keer uitlenen, want hier vraagt de stoep ook om een ontgroening.;-))

    Like

  5. Diana

    Oh wat een heerlijk vertrouwd gezicht weer. De uitgepakte louncheset, Pa in het laatste Brabantse zonnetje, Pa op de racefiets en Pa aan het klussen in de tuin, hmm!! Ik kijk uit naar aankomend weekend, gezellig weer! En dat gaat de zomer jullie ook brengen hoor, veel weekendjes met dochter lief, hihi! Dikke kus voor allebei en natuurlijk ook voor Bink!!

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      Gezellig hoor, daar kijken wij ook naar uit! Je weet dat je altijd welkom bent en zo lang kunt blijven als je wilt! Dikke kus!

      Like

  6. Toos

    Hallo samen,en welkom weer in Holland.
    Heerlijk weer om in Brabant te vertoeven,geniet ervan in volle gezondheid.
    De rest komt vanzelf wel.
    Heel veel liefs Toos.

    Like

  7. Adrie

    Wat een heerlijk gevoel alles weer netjes,onkruidvrij,loungeset weer uitgepakt,en lekker weer genieten!!! dikke knuf en xxx

    Like

  8. Melody

    Nou zeg wat een drukte allemaal 😉

    Ko, welkom terug dan maar, hopelijk maak je je niet te druk nu je vakantie hebt 😉

    Mooi stel zijn jullie, altijd maar bezig en in de weer, achter de geraniums zitten kan altijd nog of niet dan.

    Welkom ‘thuis’ dan maar en een fijne tijd a ollanda dan maar!

    -x-

    Like

Reacties... heel graag natuurlijk!

