Wijsheden / spreuken…

Van de kerstman (met een D.) kregen we een scheurkalender met allemaal ‘wijsheden’.

Nou zijn we wel inmiddels een dagje ouder maar of we wijs zijn dat denk ik dus niet, dus… we zijn er blij mee en worden alleen maar wijzer!

Af en toe zal ik een spreuk plaatsen in de rubriek “spreuken”!

Hieronder de eerste:

Je hebt 5 minuten nodig om een verkeerde stap te doen en een heel leven om ervoor te boeten…

Véra de Talleyrand-Périgord

19 gedachten over “Wijsheden / spreuken…

  1. platoonline

    Ach, doet me denken aan mijn moeder die altijd zei: een minuut van onbedachtzaamheid, kan maken dat je jaren schreit. Als kind had ik werkelijk geen idee wat dat zou kunnen betekenen en dan zei ze: DAT vertel ik je later nog wel eens.

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      En hoe wijs was die moeder van jou dan wel niet Plato…

      Mijn man zegt vaak: “Denkt wanneer gij doende zijt, doent gij denkt dan nog” Dat is ook zo’n soort waarschuwing. Alleen ik kan er niet tegen als hij het tegen mij zegt… alsof hij zelf nooit iets doet zonder erbij na te denken .
      Hij had dat van een leraar op de Dominicus Savio LTS in Amsterdam. Dat is goed blijven hangen…

      Like

  2. friesenfruitig

    Ja toch wel leuk zo’n kalender met van die oude wijsheden en spreuken……
    Wat deze spreuk aangaat…..
    ….Misschien kun je beter eerst struikelen en zo behoed worden voor die ene stap!!….

    Liefssssss, Hanny

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      Nou dat zou misschien zo gek niet zijn Hanny, helaas gebeurt het vaak genoeg dat er een beslissing wordt genomen die niet goed uitpakt en later wordt betreurd..

      Like

    1. Trees Berichtauteur

      Ja goed he! Inderdaad, je kan soms in heel korte tijd veel verpesten door een impulsieve actie. Maar daar leer je ook weer van dan he.

      Like

Reacties... heel graag natuurlijk!

