Horretje…

Ze begon zich al lekker thuis te voelen in het geschakelde huis dat ze had gehuurd! De woning had een beneden- en een bovenverdieping, heel luxe. Het was een grote verbetering vergeleken met haar 2-kamerappartementje! Ze vond zichzelf een echte bofkont.

Er was altijd iets te zien met dat prachtige terras voor de deur, midden in het centrum. Heerlijk zonnig, daar hield ze van. Omdat het een benedenwoning was zaten er voor de veiligheid tralies voor de ramen, maar ze kon ze gewoon open zetten om de frisse lucht binnen te laten komen.

De bovenramen hadden geen tralies maar daar kon toch niemand komen dus had ze die de hele dag én nacht lekker open staan. Aan het verkeer en de andere geluiden zou ze snel genoeg wennen.

Na een lange drukke dag, waarin ze veel bezoek had gehad van vrienden die haar huisje wilden komen bekijken, kroop ze haar bed in. Meteen in slaap vallen was er niet bij, ze lag altijd nog wel even de dag te overdenken, maar na een half uurtje was ze heerlijk onder zeil.

Rond een uur of 2 schrok ze wakker. Wat was dat voor een geluid, alsof er iemand aan iets zat te krabben? Ze ging rechtop in bed zitten dat recht tegenover haar linnenkast stond.

Opeens gilde ze het uit, een van de 2 deuren van de kast ging heel langzaam open… Wat kon daar in hemelsnaam in zitten dat bewoog? Voor ze er erg in had sprong de kat van de buren bij haar op bed… Weer gilde ze en van schrik sprong het dier door het raam naar buiten en koos het hazenpad…

De volgende dag liet ze haar klusjesman een horretje voor het raam plaatsen, geen kat zou er meer in komen en, mooi meegenomen, ook geen muggen…

Geschreven voor WE-300: Oplossing

26 gedachten over “Horretje…

  1. IkenMij

    Ik dacht toch echt dat ik alle WE300 verhalen had gelezen, maar deze dus nog niet. Wat een spannend verhaal. Leuk opgebouwd en een mooie climax. Daarom hebben wij dus geen katten.

    Like

  2. geesjesgedachten

    Ik dacht: Daar komt zo,n knappe spanjaard uit de kast, maar nee het was zijn kat. He bah, wat flauw.
    Spannend geschreven Trees, leuk he, mee doen?

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      Ja flauw he
      Dankjewel Geesje, ja echt heel leuk om mee te doen… maar het zijn niet echt verzonnen verhalen hoor, daar heb ik me nog niet aan gewaagd. Maar wat niet is kan nog komen…

      Like

    1. Trees Berichtauteur

      Dankje Billy… Hahaha, ik dacht alleen vanmorgen aan die 2 geelgroene ogen. .die ben ik vergeten,
      maar het verhaaltje is wel leuk geworden toch? Krijg tenminste allemaal leuke reacties

      Dikke kus, Trees

      Like

  3. platoonline

    Geweldig, hahahahaha. Natuurlijk dacht ik meteen aan een insluiper. Maar het werd een kat. Zo’n horretje is een mooie oplossing,

    He verdorie, ik zie nu de hele tijd deuren van kasten krakend open gaan. En ik moet nog gaan slapen…..

    Prima WE Trees. Je bent een aanwinst.

    Like

      1. platoonline

        Ja hoor, als ik slaap kunnen ze zo maar alles weghalen. Ik word er niet wakker van. Maar dieven zitten niet te wachten op boeken. Dus tot nu toe is er gelukkig niets gebeurd.

        Ze mogen trouwens wel oppassen want ik heb geweldig agressieve waakkatten. Die doen dan een lodderig oogje open en ze kunnen je dan ZO aankijken he. Je zou er bang van worden.

        Like

Reacties... heel graag natuurlijk!

