Babyneushoorn…

Vannacht om 01.23 uur  (00.23 Canaria tijd) is er een neushoorntje geboren in Dierenpark Amersfoort. Het jong is 1.10 hoog en weegt 69 kilo! Of het een jongetje of een meisje is geworden is nog niet bekend.

Ik volgde Saar, de aanstaande moeder, al een tijdje via de webcams, nadat deze mogelijkheid bekend werd gemaakt op de TV. Meestal bleef ik maar even kijken want het was maar een saaie boel… Saar sliep, Saar liep, Saar at gras…of Saar was weg en dan mocht ze kennelijk een modderbad nemen…buiten beeld.

Gisteravond ging ik weer eens een kijkje nemen en zowaar…ze was bezig. Ze had weeën en lag op haar zij, drukte steeds haar achterste tegen de muur aan en hief haar achterpoot op. Er hing al een vruchtblaas uit en na een tijdje en een aantal weeën zag ik dat er 2 pootjes uithingen. Zin om naar bed te gaan had ik niet meer, ik wilde het meemaken.

Op Twitter even gekeken of er nog meer mensen aan het kijken waren en zowaar… Melody en Vonnieb hadden al diverse tweets gedeeld. We hielden elkaar op de hoogte van wat we zagen… Saar had het moeilijk maar het zag er allemaal goed uit.

Opeens begon ze flink te persen, helaas vielen de webcams geregeld uit waar ik best van baalde, en na een tijdje zag ik dat het halve jong al was geboren… Nog een flinke wee en het viel op de grond. Weer vielen de webcams uit, en op latere beelden zag ik dat Saar zich niet zoveel van het kleintje aantrok. Maar vanmorgen las ik dat ze het wel meteen begon te verzorgen dus dat zit helemaal goed.

Het was een bijzondere ervaring en dat heb ik gedeeld met een paar mede-webloggers dus nu hebben we helemaal een band ;-). 

Als ik weer in Holland ben wil ik er graag een keer naar toe om hem of haar in levende lijve te kunnen zien!

Gefeliciteerd Saar en Dierenpark Amersfoort! Als je meer van Saar en de baby wilt zien klik dan HIER

 

16 gedachten over “Babyneushoorn…

    1. Trees Berichtauteur

      Ja wat schattig he.. toch wel speciaal dat ik het gezien heb. Het is hier natuurlijk een uur vroeger dus dat scheelt. Nog even snel kijken voor ik naar bed ga dacht ik…hahaha, en dan kom je niet meer weg

      Like

  1. Melody

    Het was zeker heeeeel biezonder…. had de cams zelf al bijna 2 weken onafgebroken aan staan…. tot mijn modem overleed ‘grote schrik’ maar gelukkjg gebeurde er een dubbel wonder en kon ik het toch meemaken samen met jullie 😉 was zo gaaf!

    Zodra je terug bent gaan we, deal?! =x=x=x=

    Like

    1. Trees Berichtauteur

      Nou dat was wel even balen, maar gelukkig bestaan ze dus toch he…wonderen! Was echt heel leuk om te delen, die spanning he!
      Wanneer ga je?
      XXX

      Like

Reacties... heel graag natuurlijk!

