Blessure…of aanstelleritis?

Onze Binky heeft zich vorige week woensdag verstapt…zoals ik al schreef in het verslagje (paarse tekst) van vorige week. En als je nou denkt dat het allemaal heel ernstig af gaat lopen, nou dat valt 100% mee!

Wat er was gebeurd weten we niet en zullen we ook wel nooit weten. Hij kwam strompelend teruglopen toen Nico hem riep en kon duidelijk niet op zijn linkervoorpootje staan. Ik pakte hem op en hield hem voor me met zijn koppie naar me toe en bekeek de 2 voorpootjes. Het ene pootje stond helemaal strak gespannen, beetje van de schrik en stress denk ik, en het zere pootje was net een lam pootje…

Wat een zielig gezicht en hij had er duidelijk last van. Door het pootje en het schoudergewricht te bevoelen probeerden we er achter te komen wat er aan de hand was, maar ja… Binky weegt 2 kilo, is dus heel klein, maar zijn pijngrens ligt, zoals bij de meeste honden, heel erg ver weg…
Hij gaf geen krimp maar kon er echt niet op staan. Liggen ging ook niet, hij lag op zijn goede zij en hield het zielige pootje op een rare manier omhoog. En probeerde zich dan weer om te draaien…

Bink blessure 27-7-2011 (4) We overlegden, de dierenarts bellen…of toch nog even aanzien? We hadden bezoek en ook die zagen dat er echt iets aan de hand moest zijn… Hij hield zijn pootje dicht tegen zijn lijfje aan en als hij maar heel stil zat deed het kennelijk minder pijn en hij zat dan heel stil. Het was rond 5 uur dus ik dacht als we langer wachten en we willen toch dat er vanavond iemand naar kijkt, moet er een dierenarts worden opgetrommeld. Dus… gebeld, uitgelegd wat er aan de hand was en na overleg konden we langskomen. Ik heb hem los op de passagiersstoel meegenomen in de auto. Normaal zit hij in zijn tas, maar ik was bang dat ik hem teveel pijn zou doen als ik hem er uit moest halen.

De dierenarts, helaas niet onze eigen dokter want die was op vakantie, onderzocht hem. Ze kon niet constateren dat er iets gebroken was en op de zij neerleggen van het zielige pootje kregen we niet voor elkaar. Ze wilde eigenlijk foto’s maken om uit te kunnen sluiten dat er iets gebroken was. Dus op naar de röntgenkamer. Zij en een assistente deden een loden jas aan en ze pakten Binky van mij over. Ik moest uiteraard de gang op om te wachten. Ik was best wel bang dat ze hem pijn zouden doen… maar ja, het moest gebeuren.

Opeens hoorde ik herrie en schrok me rot. Er kwam net een assistente de gang in en ik vroeg wat dat lawaai was… “Oh” zei ze, “maakt u zich maar geen zorgen hoor, dat ik het voetpedaal dat in werking wordt gezet als er een foto moet worden gemaakt”.

Opeens hoorde ik binnen een van de 2 zeggen: “Je moet wel doordrukken hoor!” Pffff…ik wilde wel naar binnen stormen, wat waren ze in godsnaam met Binky aan het doen? Kregen ze hem niet goed op de plaat? Dit herhaalde zich nog een keer en ik kreeg het steeds benauwder…
Ik ben de wachtkamer ingelopen en heb lopen ijsberen… Na een paar minuten ben ik weer teruggegaan en heb voor de deur gewacht.

Opeens hoorde ik zeggen: “Nou jongen, gelukkig heb je niks gebroken”. En even later ging de deur open en kon ik Bink weer overnemen. Ik vertelde van mijn ongerustheid en de assistente moest lachen en legde me uit dat de dierenarts (een vervanger en kennelijk niet gewend aan de apparatuur) niet hard genoeg op het voetpedaal trapte om de foto te maken… Niks aan de hand dus…

De dierenarts dacht aan een behoorlijke verstuiking en besloot een pijnstillende injectie te geven, adviseerde benchrust en gaf pijnstillers mee. Niet los lopen, niet springen, niet spelen en dat een week lang. Nou ja, wat moet, dat moet… dus ik ging snel naar huis

Bink blessure 27-7-2011Eenmaal thuis is hij op de bank buiten in slaap gevallen met zijn zere pootje gekromd, hij was doodmoe en waarschijnlijk kwam het ook door de injectie. Eenmaal wakker verhuisden we hem naar de bank binnen waar hij rustig ging liggen. ’s Avonds moest hij toch naar buiten en ik had geen idee hoe hij dat zou doen want hij moest toch op zijn 2 voorpootjes staan en op xe9xe9n achterpootje om te plassen. Na een heleboel heen-en-weer gedraai en gestrompel stond hij uiteindelijk toch op die 3 pootjes te wiebelen en deed een hele grote plas. 
Hij kwam meteen naar de deur lopen…gebruikte zijn voorpootje nu wel, maar je zag goed dat hij er last van had.

Na een nachtrust in de bench liet Nico hem de volgende ochtend uit en was er bijna niks meer aan de hand. Hij liep niet hard maar wel redelijk goed en we merkten ook niet dat hij echt pijn had.
’s Middags zaten we buiten en wilde hij opeens spelen…dat was natuurlijk verboden maar we hadden echt het idee dat er niks meer aan de hand was…dus 1x zijn pop weggegooid om hem tevreden te stellen en hij rende er gewoon achteraan. De rest van de dag liep hij gewoon en hebben we hem goed in de gaten gehouden, maar… wat het geweest is zullen we nooit weten… Ik heb hem niet eens de pijnstillende druppels gegeven, er was echt helemaal niks meer met hem aan de hand.

Studerende voor acteur of komediant? Ook dat zullen we nooit weten 😉

17 gedachten over “Blessure…of aanstelleritis?

  1. Carla

    Je bent weer gezellig druk geweest meis.
    Allemaal leuke dingen…da’s ook weleens leuk om je mee bezig te houden toch!!
    En het weer is geweldig…wat wil een mens nog meer.

    fijne 2de paasdag…liefs Carla.

    Like

  2. Truus

    Wat een gezellig druk leventje Trees. En dan zulk lekker weertje erbij. Helemaal goed.
    Dat schiet al op, dat Nico weer naar Nederland komt. Je kijkt er vast naar uit. 🙂

    Like

  3. Trees

    Nee lieverd, ik verveel me echt nooit… En we hebben zo’n zin om naar jullie toe te komen! Nog 2 dagen! En we krijgen wat we verdienen he denk ik, want het weer blijft mooi!
    Alvast een hele dikke smuffel!

    Like

  4. Trees

    Inderdaad Trui, druk maar met allemaal leuke dingen…niets moet meer en bijna alles mag zeg ik altijd maar! En het woord vervelen heb ik mijn hele leven in mijn woordenboek nog niet kunnen vinden…
    Ik kreeg dat filmpje per mail…als ik echt iets heel leuk vind deel ik het graag!

    Like

  5. Trui

    Naarmate we ouder worden, krijgen we het steeds drukker. Jij weet je tijd ook aardig te vullen.

    Wat een ongelooflijk leuk filmpje met die honden. Ik heb het net 2x achter elkaar gekeken. Geweldig!:-)

    Like

  6. Ardy

    Jij verveelt je echt NOOIT! Hele fijne dagen gehad zo te zien en nu op naar Belgixeb, daar gaan we jullie ook weer verwennen hoor, tot vrijdag!!

    Like

Reacties... heel graag natuurlijk!

