Paardrijden…

Het was ons bekend dat Natalia paarden heel mooi en leuk vindt. Een grote wens van haar was om eens op een paard of pony te kunnen rijden. Ik had er al over nagedacht om eens rond te vragen en te informeren of er ergens een mogelijkheid voor haar zou zijn om te rijden.

Heel toevallig kwam ik een buurvrouw tegen waarvan ik weet dat ze 2 paardjes heeft, het zijn Shetlandpony’s. Na een gesprekje vroeg ik haar of het misschien mogelijk zou zijn als Natalia eens mee mocht om te kijken. Ze was meteen zo lief om aan te bieden dat ze wel in het karretje mee mocht, of erop rijden. Helemaal geweldig natuurlijk!

Vak Nati 2011 1e keer op Lucky (9)We hadden voor vandaag, dinsdag, afgesproken… en maandag hebben we het Natalia verteld. Ze was er stil van en zei na een tijdje: “Ik kan het niet geloven”… Haha, nou het was toch echt waar.
Toen Diana naar huis was ging ze haar kleding uitzoeken en klaarleggen voor de volgende dag. Ze liep de hele tijd te zingen en ging een tekening voor Willy maken met wat tekst erbij…ze wilde haar graag bedanken. Vanmorgen zei ik tegen haar: “Vandaag is het DE dag he”, zei ze: “Het is MIJN dag”. 

Willy stond al bij het hek met de Shetlandpony LUCKY van 24 jaar. De jongere pony Sam is pas 7 jaar en wat uitbundiger. Eerst was het een beetje eng voor haar…ze wilde hem niet aanraken. Toen hij gezadeld was leerde Willy haar hoe ze op moest stappen en hoe ze de teugels vast moest houden. Ze zat heel ontspannen op Lucky, die heel lief en rustig is. Willy zei dat ze het gevoel om op een paard te zitten xe9xe9rst moest krijgen, dat sturen etc. komt allemaal wel.

Ze zat heel relaxed en deinde lekker mee op het paard. Ze had zelfs haar benen goed recht en ontspannen tegen de kussentjes van het zadel geleund. Ze vond het allemaal prachtig, we hebben het hele dorp doorgewandeld. En de pony af en toe even van het malse gras laten snoepen. Helaas ging het regenen, maar we lieten ons er niet door ontmoedigen.

Toen we terugkwamen mocht ze Lucky zelf naar de wei begeleiden. Geweldig natuurlijk! En daar stond ze gewoon tussen 3 pony’s want Sam kwam meteen naar haar toe en ook de grote pony Ramona kwam haar begroeten. 

A.s. donderdagmiddag mag ze weer, als er voor Willy niets tussenkomt. Dus dat is een heel leuk vooruitzicht. 

23 gedachten over “Paardrijden…

  1. Trees

    Leuk toch die herinnering. Ik heb ook ooit eens in mijn leven op een paard gezeten, toen was ik 15 of 16… zal eens een foto plaatsen naast die van Natalia…;-)

    Like

  2. Adrie

    Wat geweldig hxe9,dat je dat met de kleine meid kan doen,geniet er nog maar even van!
    Gaat ze aankomende week weer naar huis?
    Fijn weekend.

    Dikke knuffel

    Like

  3. Geesje

    Ach, dit brengt jeugdherinneringen bij me naar boven. Tijdens een vakantie in Zeegse, samen met mijn ouders en het gezin waarin mijn nicht “Uchie”is opgegroeid moest en zou ik op een pony rijden. Doodeng vond ik het!
    Bounty heette dat (rot)paardje, ik vergeet het nooit meer!

    Like

  4. Tigaas

    Heerlijk als je een kind zo enorm ziet genieten, ja en bij paarden heb ik zelf altijd zoiets dat is nu echt een meisjes wens, al zijn jongens natuurlijk ook gek op paarden, maar toch op een andere manier denk ik…….

    Like

  5. Toos

    Ooooooooo wat is dit,op de paardentoer????

    Trees,en Nico,het was niet op de Jasmijnhoeve,en de instructrice was ook niet Anouck he?
    Wat geweldig,straks wil ze niet meer naar huis,en dan??
    Maar ook ik heb een beetje verstand van de paardjes,en zo als ik zie zit de kliene Natalia er goed op hoor.
    Misschien ook wel een sport voor jou Trees,het paard doet de rest,Anouck zal eens langs komen…!!
    Nou Opa en Oma geniet van al die leuke activiteiten met z’n allen,veel plezier,en knoefels Tooske!

    Like

  6. Ardy

    wat leuk voor Natalia zeg! Deze ervaring vergeet ze nooit van haar leven, lieve opa en oma heeft ze!!!
    Maarrrreeee ik mis de krullen van Kootje, zijn die weg gewaaid met de herfstwind?? Dikke smuffelsssssssssss

    Like

  7. Aline

    Eh zo te zien heb je een video verwijderd?

    Maar eh dit is echt genieten, je kan gewoon zien dat ze het super leuk vind… wat een leuke verrassing voor haar…

    Like

  8. Trees

    Mijn idee ook MG! Het slaat ook nergens op vinden wij, een spoorlijn op zo’n klein eiland, maar helaas houdt niemand het meer tegen…Hij gaat er toch echt komen denk ik…

    Like

  9. mijn gedachten

    Wauw! wat geweldig om te zien zeg. En ik heb ook eens op de tijden gelet, wat een snelheid heeft dat ding!

    En toch vind ik het een beetje jammer dat zoiets daar komt, het past daar niet die snelheid, volgens mijn mening dan he Trees.

    Like

Reacties... heel graag natuurlijk!

