Weblogmeeting Emmen…

Eindelijk was het dan toch zaterdag de 7e mei! De weblogmeetingdag, die gehouden zou worden in Emmen, was aangebroken! 

Ik had met Hanneke afgesproken haar in Amersfoort te treffen en de rest van de reis samen te doen. Om 6 uur stond ik naast mijn bed, om 10 voor 7 zat ik in de auto richting station en om 7.21 zat ik in de eerste trein. Ik had een internetbundel(tje) voor één dag op mijn mobieltje en ben eerst eens uitgebreid aan het uitvogelen gegaan hoe dat werkt. Leuk tijdverdrijf hoor, tot ik merkte dat mijn batterij wel heel hard terugliep, terwijl hij echt net helemaal was opgeladen. Maar inmiddels was ik al overgestapt in Eindhoven en was ik al zowat in Utrecht. De trein naar Amersfoort ging wat later weg dus zoals al in het logje van Hanneke staat te lezen misten we net de trein richting Zwolle. Dus helaas een half uurtje vertraging al met al. De rest van de reis ging zo snel dat we niet eens gemerkt hebben hoeveel tijd we kwijt waren, gewoon omdat we elkaar na een jaar een heleboel te vertellen hadden! 

Eenmaal in Emmen bij restaurant "De Lelie" werd er kennis gemaakt met een aantal webloggers die ik nog niet had ontmoet, Geesje, Hoogste-Tijd, Frans, Min, Hanny, Kaatje en Saskia. En er waren ook een paar 'oude' bekenden van de vorige keer, natuurlijk Melody en ook Aline, Trui en Ton.

Na de overheerlijke cappuccino en een appelflap met slagroom vertrokken we richting dierentuin. Gelukkig kon ik een tasje met mijn fleecevest, schoenen en boek daar achterlaten. Het was zo warm en hoe minder ik te sjouwen had hoe beter!

Toen we binnen kwamen kregen we een stempel op onze hand voor de andere locatie van de dierentuin. Maar toen ik zei dat ik die niet hoefde, we zouden er waarschijnlijk toch niet heen gaan, konden ze hem er niet meer af halen en we liepen dus allemaal de hele dag met een tatoeage rond… 

De dieren zijn natuurlijk fantastisch en allemaal uniek in zijn soort. We hebben er veel gezien. Met name het olifanten voeren en het natspuiten was een heel spektakel. En de bavianen vond ik helemaal geweldig, wat een grote groep zit daar zeg. Maar Hanneke vond dat weer helemaal niks…ze vond die grote mannetjes allemaal erg provocerend rondlopen en dacht af en toe te zien dat ze 3 achterpootjes hadden… 
Wat? Of ze haar bril niet op had? Ja hoor die had ze gewoon op…en toch dacht ze het te zien… Wie van de webloggers had dezelfde bril op als Hanneke?

Maar de webloggers beter leren kennen was toch eigenlijk de hele opzet van de dag en babbelen met de een en dan later weer met de ander was echt leuk en ook om de mensen achter de weblogs op deze manier beter te leren kennen.

We waren een paar mensen even uit het oog verloren maar goed, iedereen heeft zo zijn eigen interesses maar we kwamen elkaar af en toe weer tegen en dan was die herkenning weer heel leuk. O, daar is Frans weer in beeld, ja hoor daar lopen Aline en Saskia. We hielden elkaar wel in de gaten.

Niemand loopt daar in 7 sloten tegelijk en zo tussen half 5 en 5 uur kwamen we elkaar weer allemaal tegen bij de uitgang zoals afgesproken.

Nogmaals een lekker drankje genomen ter afsluiting. Hanneke en ik gingen daarna naar het station, dat we zomaar in een keer hebben gevonden, om de trein terug te pakken. We moesten nog een heel eind dus wilden we ook niet te laat weggaan. Ook Kaatje was 's middags al vertrokken, er moest nog gewerkt worden en ook Min stapte in haar auto en ging op huis aan. De rest van de groep, 9 man/vrouw, hebben de dag gezellig afgesloten met een lekker etentje. 

Dag Hanneke

De terugreis is goed verlopen, voor we het wisten stapten we uit in Utrecht en namen we na een hele dikke smuffel allebei een andere trein richting huis.

Er zijn veel foto's gemaakt en de rest zullen jullie morgen kunnen bekijken!

Melody bedankt voor de organisatie, Hanneke jij bedankt voor je leuke gezelschap en ook alle anderen bedankt voor deze leuke dag, zonder jullie was dit niet gelukt!

 

18 gedachten over “Weblogmeeting Emmen…

  1. Hoogste-Tijd

    Heel leuk om je ontmoet te hebben, altijd leuk te weten wie er nu eigenlijk achter het web-log schuil gaat, ben blij dat je enorm genoten hebt van deze dag, die dankzij de inzet en organisatie van Melody en de leuke andere bloggers een pracht van een herinnering heeft achtergelaten……

    Groetjes.

    Like

  2. Trees

    Was ook echt een leuke dag dus kon niet anders dan een leuk verslagje worden! Volgende keer ben je er ook weer bij he?
    Dankjewel, zal zeker gaan lukken!
    Liefs

    Like

  3. Truus

    Whahaha, wat een leuke samenvatting Trees. 🙂
    En die Hanneke, net weer wat voor haar. Drie achterpoten…
    OT Ik wil je alvast heel veel plezier toewensen met de 3J’s.
    Liefs.

    Like

  4. Trees

    Hahaha, ja viezerds zijn het eigenlijk he…maar ja die beesten hebben de hele dag niks anders te doen dan apies (mensen) kijken en spelen…
    Geen dank hoor, kleinigheidje voor al jouw moeite!
    Liefs

    Like

  5. ♪Melody♪

    Hanneke heeft helemaal gelijk hoor, die vieze stinkbavianen hebben 3 poten, althans een groot deel ervan gatverdergatverharriejakkiebah

    Bedankt voor je verslag lieverd, je kadootje heb je niet genoemd dus dat doe ik dan nog maar een keertje, superbedankt ook daarvoor!

    smufffeeeeeelllll

    Like

  6. hanneke

    je hebt de dag goed weergegeven.
    ik snap nog steeds niet dat jij die drie achterpoten niet zag 😉
    het was een heerlijke ontmoeting, daar kunnen we weer even op teren.
    een dikke smuffel en tot ziens!!

    Like

  7. Ondine

    Honden… heerlijk. Wij genieten enorme van onze 7 maanden oude logeer-labrador… Aan xe9xe9n kant nog een echte pup, aan de andere kant al een stoere puber! Nog xe9xe9n weekje, dan gaat ze weer terug naar haar rolstoelgebruikende baasje en wordt ze verder getraind tot hulphond. Wat zullen we haar missen! Dan moet ik weer zelf mij sokken uitrekken(!) en dan hoeven we niet steeds weer onze schoenen uit de bench te halen. Die worden daar verzameld, maar blijven – gelukkig – ongeschonden!
    Veel plezier met jullie besstenboel!
    Ondine

    Like

Reacties... heel graag natuurlijk!

