Aangifte…

Belastingaangifte Velen van ons hebben inmiddels weer het aangiftebiljet voor de inkomstenbelasting ontvangen.

Wat een vragen weer…je wordt er helemaal geschift van. Voor diegenen die het helemaal zat zijn heb ik hieronder een voorbeeldbrief staan om de belastingdienst te laten weten dat ze de p.t op kunnen 😉

Mijnheer,

Onlangs ontving ik, ter invulling, het aangiftebiljet voor de inkomstenbelasting over het afgelopen jaar. Helaas moet ik u mededelen dat ik hieraan niet kan voldoen.

Sinds jaar en dag betaal ik reeds: (in alfabetische volgorde) · Afvalstoffenbelasting · Assurantiebelasting · Auteursrechten belasting · Baatbelasting · Begrafenis belasting · Belasting toegevoegde waarde, beter bekend als BTW (ook over de accijns) · Belasting Personen Motorvoertuigen beter bekend als BPM · Belasting naburige rechten · Bouwgrond belasting · Brandstoffenbelasting · Kopieer belasting · Dividendbelasting · Eigenwoning rendementsheffing · Energiebelasting · Forensenbelasting · Geluidsdragerbelasting op CD’s, DVD’s enz. · Grondwaterbelasting door het rijk · Grondwaterbelasting door de provincie · Havengelden · Hondenbelasting · Inkomstenbelasting · Invoerrechten · Kansspelbelasting · Kopieermachine belasting · Leidingwaterbelasting · Loonbelasting · Luchthavenbelasting · Luister- en kijkgeld (thans verwerkt in de inkomstenbelasting) · Marktgeldbelasting · Milieubelasting · Milieubelasting luchthavens · Motorrijtuigenbelasting · Nalatenschapsbelasting ook wel successierecht genoemd · Omzetbelasting · Onroerende zaakbelasting · Overdrachtsbelasting · Parkeerbelasting · Precario belasting · Reclame belasting · Reinigingsrecht · Riool belasting · Schenkingsbelasting · Spitstarief belasting · Toeristen belasting · Vennootschapsbelasting · Vermogens belasting · Vermogens rendementsheffing · Verpakkingsbelasting · Vlieg belasting · Waterschapsbelasting · Wegenbelasting door het rijk · Wegenbelasting door de provincie · Accijns op alcoholvrije dranken · Accijns op alcoholhoudende dranken · Accijns op Bier · Accijns op Wijn · Accijns op Suiker · Accijns op Tabak · Accijns op Benzine · Accijns op Diesel · Accijns op minerale oliën · Gemeentelijke leges bouwvergunningen · Gemeentelijke en Provinciale paspoortleges · Provinciale grondwaterbelasting · Provinciale opcenten motorrijtuigenbelasting · Provinciale leges op vergunningen, ontheffingen, toestemmingen, vrijstellingen of andere beschikkingen. · en steeds weer nieuwe door U uitgevonden belastingen.

Daarnaast wordt van mij regelmatig een bijdrage gevraagd voor het leprafonds, anjerfonds, bedrijfsfonds, pensioenfonds, ziekenfonds, Julianafonds, Beatrixfonds, prins Bernhardfonds, de vakbeweging, voor jantje beton, de speelgoedactie van een ‘niet nader te noemen’ omroep, hulp aan Kosovo, hulp aan Turkije en het veteranen platform.

Bovendien draag ik tevens wettelijk verplicht bij aan de WAO, WW, ANW en nog veel meer weeën.

Ook komt men regelmatig bij mij collecteren voor het rode, groene, witte, zilveren kruis en nog veel meer kruizen.

Gedurende mijn Ieven ben ik beboet, bediend, belast, beroofd, berispt, begeleid, beoordeeld, behandeld, bekeurd, alsmede uitgekozen, uitgezonderd, uitgeloot, uitgebuit, uitgezocht, uitgemaakt en uitgescholden.

Mijn hele leven heb ik doorgebracht met het invullen van formulieren, ik heb ontelbare malen verklaard dat ik ben geboren, en waar, en wanneer, ik heb al meer dan honderd maal ingevuld, dat ik nog steeds gehuwd ben met dezelfde vrouw/man.

Ik heb altijd getracht me te houden aan de grondwet, de vreemdelingenwet, de pensioenwet, de ziektewet, de hinderwet, de invaliditeitswet, de belastingwet, de weduwen- en wezenwet en vele andere wetten. U kunt zich voorstellen dat ik het niet meer zo zie zitten, en eigenlijk niet meer weet, waar ik de tijd vandaan moet halen om het door u gevraagde te volbrengen.

Ik ben volledig uitgeput, uitgeblust en uitgeteld en hoop dat u begrip kunt opbrengen voor mijn situatie.

Hoogachtend,

10 gedachten over “Aangifte…

Reacties... heel graag natuurlijk!

