Kleindochterweekend…

Het afgelopen weekend was 'kleindochterweekend'. Nick en Elsa wilden een weekendje weg en vroegen of wij plannen hadden en of anders een van de meiden bij ons mocht logeren. We hebben ze gewoon maar allebei laten komen, ze worden groter, maken minder ruzie en herrie en zijn gewoon heel erg lief, dus we genieten er dubbel van…

Dus vrijdagmiddag gingen we naar het werk van Nick en Elsa om hun koffertjes op te halen en meteen het internetmodem op te halen. Eindelijk!!! We hebben ze van school gehaald en eenmaal in Puerto Rico wilden ze toch wel graag even zwemmen. Het water was best wel koud dus Natalia was al snel weer boven, na een warme douche en met haar pyama aan ging ze met haar Nintendo spelen. Even later kwam Maria erachteraan. Toen ze allebei klaar waren hebben ze lekker de pannenkoeken gegeten die ik intussen gebakken had.

Natalia was heel moe en wilde gewoon gaan slapen dus Maria heeft alleen een DVDtje zitten kijken op het kleine TVtje dat we cadeau hadden gekregen bij onze nieuwe TV. Zo konden wij gewoon naar de Voice of Holland kijken en hoefde ik niet mijn laptop af te staan.

Churro's

Op zaterdagochtend hebben we eerst het speelgoed wat bij ons ligt uitgezocht. Er was nog zoveel bij waar ze al lang te groot voor zijn en dat neemt alleen maar ruimte in beslag. Wat stuk was ging weg, wat voor kleinere kindjes is neem ik wel weer mee naar Holland en dan geef ik dat daar wel weg. Uiteindelijk hielden we een grote lade over, dus kon ik mijn keukenspullen en levensmiddelen eens anders in gaan delen. 

Nico ging lekker met ze naar het strand, zo'n uurtje later heb ik een zak churro's gekocht (in olie gebakken slierten van een dun beslag, smaken een beetje als oliebollen en zijn een Spaans en vooral Canarische specialiteit) en die met Binky naar ze toe gebracht. Ze vinden ze heerlijk en vermaken zich ook nog steeds prima aan het strand…snoepjes en drinken mee en de dag kan niet meer stuk. Rond een uur of 3 kwamen ze terug en moest Natalia nog wat huiswerk maken.

Rond half 6 gingen we wandelend naar de buffetchinees (die goeie natuurlijk) en onderweg zijn we even gestopt in het speeltuintje waar er even geschommeld enz. moest worden. Ze hebben heerlijk gegeten en wij natuurlijk ook. Thuisgekomen hebben ze samen een DVD gekeken en zijn ze daarna gaan slapen. Wij keken Popstars, wat was het spannend…

Op zondag regende het 's morgens toen we uit bed kwamen, jammer want we wilden 's middags met ze naar de Minigolfbaan bij Amadores. Maar ze vermaakten zich evengoed prima, ook heeft Maria nog gekaart met Opa. Toen het opklaarde zijn we toch richting de Minigolfbaan gereden en hebben we het maar gewoon gegokt. Op een paar druppels na is het droog gebleven dus we hadden geluk. De meiden hebben allebei gegolfd, Maria had het al een keer eerder gedaan maar voor Natalia was het de eerste keer, Opa schreef de scores op en ik maakte foto's.
Thuisgekomen heb ik wentelteefjes gebakken voor ze en hebben wij een lekker kippetje gegeten. Daarna heb ik ze snel gedoucht, hebben we de spullen ingepakt en reden we naar Telde om ze weer thuis te brengen.

Het was een heerlijk weekendje, ze zijn zo lief geweest. Ook hun papa en mama hebben het leuk gehad dus kunnen ze er ook weer even tegen… 

 

18 gedachten over “Kleindochterweekend…

  1. corry dijkstra

    hoi nico en trees
    wat een leuke fotos van je kleindochters en wat zijn ze al groot geworden.
    Fijn dat jullie zo’n fijn weekend gehad hebben hoor. wij zien er erg naar uit om naar
    gran canaria te komen. Het weer is hier koud en grauw. Ja wij zagen op de tv dat het bij
    jullie ook te keer gegaan is.
    heel veel groetjes van jan en corry

    Like

  2. thisismejel@hotmail.com

    Wat een gezelligheid om de dames om jullie heen te hebben!
    Ik weet nog goed dat Nick trouwde… toen waren ze nog zo klein, maar nu…

    Liefs Marielle

    Like

  3. Ardy Hendriks

    OOOOOOOOOOO wat een aandoenlijk verhaal en weer zoooooo leuk geschreven Trees, begin toch eens aan een boek, wordt een bestseller!!! echt waar!! warme groetjes en dikke smuffels, vanaf donderdag ben ik bij ma tot zondag. doeiiiiiiii xxxxx en een extra smuffel voor Bink van Tessa………

    Like

  4. Diana

    Nou wat is hij verwend en goed verzorgd! Dat is toch heel fijn om te weten want onze Bink is dat meer dan waard! Zo’n lieffie!!! Dikke kus, ook voor me schatje!

    Like

  5. mijn gedachten

    Glimlach.
    Wat een heerlijk logje Trees.
    Binky heeft volgens mij een tweede “thuis” bij Lies.
    Vrienden, je hebt ze en je krijgt ze.
    Jouw mail en jouw reacties naar mij bewijzen dat.
    Bedankt daarvoor.

    Like

  6. Carla

    Nou Binky…jij hebt maar geboft met zo’n logeer adres.
    Die Lies heeft je goed in de watten gelegd.
    Op zo’n manier is het niet zo hxe9xe9l erg hxe8…als je je eigen baasjes dan 10 dagen moet missen.

    Maar voorlopig dus weer lekker mee….da’s ook fijn!!
    En als het een keer niet kan…dan weet jij waar je wezen meot.

    knuffie van Carla.

    Like

Reacties... heel graag natuurlijk!

