Bezoekje aan Laura…

GuppyIedereen heeft wel gehoord van Laura Dekker, in de pers wordt ze het “zeilmeisje” genoemd. Ze wilde als 13-jarig meisje starten aan een zeiltocht rond de wereld, maar daar werd een stokje voor gestoken. Toch kreeg ze, na een jaar, eind juli groen licht en is ze met haar boot “Guppy” begin augustus samen met haar vader vertrokken naar Portugal vanwaar ze zou vertrekken. Ze is uiteindelijk op 21 augustus aan haar soloreis begonnen, allereerst richting de Canarische Eilanden.

Ik heb haar website en daarop haar blogs gevolgd. Werd toch wel nieuwsgierig hoe ze het allemaal zou gaan doen in haar eentje. Want wat je ook kan vinden van een meisje van 14 die alleen aan zo’n reis begint, ze doet het wel! Op 20 september is ze 15 jaar geworden en de volgende dag vertrok ze van Lanzarote, waar ze een paar weken is gebleven, naar Gran Canaria.

Ze ligt met Guppy voorlopig nog ongeveer 1.5 week in de haven van Pasito Blanco en zal daarna ook nog wel een tijdje op Gran Canaria blijven. Waar ze naartoe gaat weet ik niet…maar dat lees ik wel weer in haar blogs.

Ik heb haar site vanaf het begin van haar reis gevolgd en ook een paar keer een berichtje achtergelaten in haar gastenboek. In het kort verteld van mijn reis naar Gran Canaria en het weerzien met de familie en vooral de kleindochters. Ook dat we haar misschien wel een keer een bezoekje zouden komen brengen.

Nick en Elsa zouden zaterdag naar de Romeria in Temisas gaan, maar omdat Maria nog met haar arm in het gips zat zou een van hen alleen gaan, tenzij de meiden een nachtje konden logeren. Dus ze werden gisterenochtend gebracht en vandaag zouden we ze weer naar huis brengen.

Ik had ze gisteren het verhaal van Laura verteld en haar website laten zien. En toen ik vertelde dat we op zondag naar de rommelmarkt zouden gaan en daarna even naar Laura toe wilden gaan waren ze helemaal enthousiast. Ze waren erg nieuwsgierig naar de boot en natuurlijk naar Laura.

Vanmorgen gingen we dus op tijd weg naar de rommelmarkt bij Faro II. We hadden ze allebei een paar euro’s gegeven zodat ze iets konden kopen als ze iets leuks zouden zien. Ze vonden een Barbiekasteel met nog een aantal Barbies erin en kleertjes. Helemaal weg waren ze ervan en ze wilden het zo graag hebben. Na een kleine onderhandeling (gedaan door Natalia) konden we hem voor 8 euro meenemen. Ze hadden hem op 2 euro na zelf betaald en waren helemaal blij!
Elsa heeft er morgen een lekkere klus aan want hij moet eerst wel goed worden schoongemaakt natuurlijk…

Daarna reden we naar Pasito Blanco. En gelukkig was Laura ‘thuis’. Ze was net aan het bellen met Nederland om door te geven dat de website niet helemaal goed werkte.

Net thuis van een kort bezoekje aan Laura Dekker eZe kwam naar buiten toen we haar riepen en gaven haar een klein cadeautje. Een zakje snoep, een armbandje met ‘geluksogen’, want dat heeft ze toch ook nodig en een boekenlegger waar we allemaal onze naam op hadden geschreven en de goede wens voor een behouden vaart voor het vervolg van haar reis. Ze had ook het gastenboek gelezen en herinnerde zich mijn reacties. Ze vond het erg leuk. Maria had tijdens onze wandeling naar de boot een oranje bloem geplukt, die heb ik haar natuurlijk ook nog even aangereikt. Ze was erg rustig en vriendelijk en bleef op haar boot, wat ik heel goed snapte.

Normaal ben ik niet zo iemand die bekende Nederlanders benadert of achterna loopt. Maar omdat ze zo dichtbij was vond ik het toch wel erg leuk om haar in het echt te zien en misschien even te babbelen. Ik hoop maar dat ze het niet al te opdringerig vond…

We mochten ook nog een foto maken dus we hebben een leuke herinnering aan een heel dapper meisje, ze gaat haar droom waarmaken! Wie weet komt ze wel naar Puerto Rico en zien we haar nog een keer voor ze aan de grote oversteek naar de Galapagos Eilanden begint… En natuurlijk blijf ik haar volgen…

2 gedachten over “Bezoekje aan Laura…

  1. hanneke

    wat een leuk verhaal.
    ik blijf het een hele onderneming vinden voor zo’n jong kind en ook niet goed voor haar sociale ontwikkeling, maar ja, ik ben dan ook een ouderwetse moeder 🙂
    wat een schat hebben die meiden opgeduikeld op de rommelmarkt, ze zullen er vast veel plezier van hebben.

    Like

Reacties... heel graag natuurlijk!

