Crea Bea…en Hieperdepiep…

Knuffel Allereerst feliciteer ik Kees (de man van mijn nicht Ardy) met zijn 64e verjaardag!
Kees hier is een dikke knuffel van mij!

Ardy en Kees hebben het afgelopen weekend gezellig bij mij gelogeerd en hebben dat gecombineerd met de 60e verjaardag van een nicht van Kees in Gemert. Het was wel jammer dat Nico alweer vertrokken is naar Gran Canaria, maar dat was natuurlijk allemaal al gepland.

En er is nog iets wat ik graag wil laten weten want ik ben gewoon trots op mezelf!

Ik heb namelijk voor het eerst van mijn leven een ketting voor mezelf gemaakt, met hulp van Ardy. Zij is zelf heel creatief en maakt prachtige sieraden, ringen, oorbellen, kettingen. En echt geen prutswerk, gewoon heel erg mooi en apart.

Nou, het is niet te geloven maar ik vind hem zelf ook nog eens heel erg mooi geworden!

  • Je moet eerst 4 lange slierten glaskraaltjes rijgen, als je eenmaal de slag te pakken hebt gaat dat als een speer en is het zo klaar. Maar dan begint het prutswerk…
  • Aan één kant de 4 slierten bij elkaar houden, door de 4 uiteindjes één sluitkraaltje rijgen. Dat dichtdrukken met een speciaal tangetje.
  • Dan ga je de slierten op een bepaalde manier vlechten.
  • Als je aan het eind bent moeten ze weer gelijk worden gemaakt, je houdt aan een kant van de 2 kettingen altijd iets over en dat moet er dan eerst weer afgeknipt worden.
  • Vervolgens komt er nog een sluitkraaltje op en een slotje. De sliertjes moeten nadat ze door het slotje zijn geregen terug door het laatst geregen sluitkraaltje, goed strak aantrekken en dan dichtklemmen en de uiteindjes afknippen. Goed afknippen want er moeten geen kleine puntjes uitsteken, daar krijg je last van.
  • Zo ook de andere kant met een klein ringetje en klaar is Kees…

Alleen jammer, Binky was er geloof ik niet echt weg van…hoewel je zou denken dat het wel zijn kleuren zijn…

Voor ze weer naar huis reden heb ik haar (en Kees natuurlijk ook) als bedankje getracteerd op een lekker ijsje bij Ijssalon Moniex in Bakel. Lieve Ardy, hartstikke bedankt voor de les! Ik ga het zeker vaker doen!

09-2010

10 gedachten over “Crea Bea…en Hieperdepiep…

  1. Carla

    Nou…da’s toch hardstikke mooi geworden!!
    Tja..zo zie je maar…in elk mens schuilt wel iets creatiefs hoor!!
    Mijn zus roept ook altijd…wat jij allemaal kan, dat kan ik niet hoor.
    Maar als je ervoor gaat zitten lukt het best!!
    Ik heb vroeger heel wat cursussen gegeven hoor, en de mensen die dachten niks te kunnen, gingen toch met de leukste dingen naar huis.

    fijne dag meis…liefs Carla.

    Like

  2. hanneke

    dat ziet er heel mooi uit, maar wat een gepruts!
    ik word er al zenuwachtig van als ik het zie!!!
    knap hoor.
    straks heb je weer alle tijd van de wereld en kan je misschien je eigen kettingen-toko beginnen in gran canaria.
    wordt je daar wereldberoemd!!

    Like

Reacties... heel graag natuurlijk!

