Wat een engerd…

Vanmiddag lag onze Binky heerlijk in zijn mandje. Maar wel buiten op een stoel, naast de “grote baas”. Hij is weer helemaal gelukkig dat zijn grote vriend er weer is. Hij krijgt alle aandacht die hij nodig heeft en eet weer als een dijker. Toen ik met hem alleen was had hij toch wel kuren en heeft eigenlijk heel weinig gegeten.

Toen hij daar zo lekker lag zag Nico opeens iets raars in zijn vacht. Hij riep mij en wilde weten of het een ‘teek’ was. En ja hoor, hij was zich al lekker aan het volzuigen. Hij was nog niet helemaal donkergrijs en ook nog niet zo dik dus hij zat er waarschijnlijk nog niet zo lang. Het is de 2e keer sinds we Binky hebben dat hij er een mee heeft genomen op zijn wandeling. Tenminste meer hebben we er niet gevonden.

Ik heb hem met een tekentang achter het lijf vastgepakt en heel voorzichtig ronddraaiend uit Binky getrokken. Gelukkig had ik hem zonder beschadegingen te pakken. Met kop en al eruit en hij leefde ook nog.

Hier is de engerd…

052010

12 gedachten over “Wat een engerd…

  1. hanneke

    ik zit hier te rillen. bah!
    hier hebben ze er oom wel eens last van.
    ik hou die uitgedraaide viezerikken altijd even in de vlam om zeker te weten dat ze dood zijn.

    Like

  2. Carla

    ohhh…..getver wat een griezels zijn het toch!!
    Ik kan veel aan vlooien…ook niet leuk maar een teek…nee die kan ik er niet uithalen…ga echt over mijn nek van die griezels.

    Maar ja…gelukkig is Binky er weer van verlost!!

    fijn weekend…liefs Carla

    Like

  3. Ardy Hendriks

    ja het blijven enge beesten. Vind het geweldig dat jij dat ding hebt kunnen verwijderen met een tekentangetje. Wanneer Tessa er één heeft roep ik Kees om hulp en die pakt hem tussen 2 nagels en draait en trekt heel snel dat ding eruit. Baaaaaaaaaaah
    Hoop dat Binky er een poos vrij van blijft!
    Smuffelsssssssssss

    Like

  4. Toos

    Hoi Trees!

    Inderdaad wat een eng ding die teek,nu ga ik zéker Rover ook even goed nakijken,want we zijn vanvond met een kennis erbij,een dik uur wezen wandelen,en je weet,ik had Rover beter struik-rover kunnen noemen,want daar zit meneer het liefste tussen.

    Nou Trees,geniet van het leven,en we horen weer van elkander….liefs Toos.

    Like

  5. mijn gedachten

    Bedankt voor je lieve reactie Trees, ik schrijf even niet, maar lees zo af en toe nog wel bij iedereen.
    De 14e mei ga ik!!!

    Onze hond een border collie (nu al weer vier jaar niet meer bij ons)heeft ooit eens met z,n kop in een tekennest zitten woelen.
    Het krioelde van de teken, BRR!!
    “frontline” is een heel goed beschermingsmiddel voor teken en vlooien, bij de dierenarts te koop.
    lieve groetjes

    Like

  6. Diana

    Nee Hanneke, het is een kwestie van je voedingspatroon omgooien en je bewust worden van wat waar in zit. Neem van mij aan het helpt echt. Inderdaad niet en-en maar of-of. Groetjes Diana.

    Like

Reacties... heel graag natuurlijk!

