Buddiedag…

Afgelopen dinsdag heb ik een ‘buddie’ ontmoet waar ik veel steun aan heb gehad tijdens mijn afvalpoging. Ik heb er nog meer hoor met met “Tooske” had ik al gelijk een leuke klik. We zijn even oud, hebben allebei een kort grijs koppie en wilden dus allebei afvallen. Via de site kun je een dagboekje invullen, reageren in elkaars dagboek en elkaar berichtjes sturen, en zo is het gekomen…

Een paar maanden geleden heb ik voorgesteld elkaar een keer in het echt te ontmoeten. Tooske woont niet zover bij mij vandaan dus ergens in het midden afspreken leuk mij erg leuk. Tooske was er ook voor in en eerlijk gezegd was het best spannend. Je kent die persoon helemaal niet, alleen van mailen en pas geleden een telefoontje, dus je moet toch maar afwachten hoe het loopt in het echt…

We hadden afgesproken op een neutrale plek en Tooske zou een herkenningsvlag meenemen. Ze stond al te wachten en voor haar blauwe autootje had ze een Limburgse vlag neergezet, hahaha, dat was meteen een leuke binnenkomer. Het was erg leuk elkaar in het echt te zien.

Ik stelde voor om naar mijn huis te gaan en daar koffie te drinken, uiteindelijk waren we toch wel erg dichtbij. Maar…om onze ontmoeting te vieren zijn we eerst even bij de bakker in Bakel gestopt om een lekker gebakje te kopen. We vroegen een beetje lachend aan de verkoopster of het wel ‘light’ gebakjes waren. Ze stond een beetje raar te kijken en antwoordde: “Nee, helaas, maar zo te zien kunnen jullie deze wel hebben”. Haha, de dag kon niet meer stuk voor Tooske en Treeske…

We hebben heerlijk buiten gezeten en ons de koffie met gebak goed laten smaken. We hebben over van alles en nog wat gepraat en ook heel wat afgelachen. Ja, die Tooske heeft humor en staat gelukkig heel positief in het leven en geniet er ook van. Ze heeft het druk met van alles en nog wat en wordt over een paar maandjes voor de eerste keer oma. Daar kan ik ook over meepraten, dus ook weer leuk.

We bleken heel veel gemeen te hebben, allereerst hebben we natuurlijk een en ander vergeleken op het gebied van eten. We houden allebei niet van alle soorten vis, behalve lekkerbekjes en kibbelingen, die vinden we wel allebei lekker. We houden niet van amandelspijs dus geen gevulde speculaas of gevulde koeken voor ons. Ook marsepein en bitterkoekjes kan ons niet bekoren. Wat we allebei juist heel erg lekker vinden zijn koekjes die al zacht aan het worden zijn, biskwietjes, speculaasjes en vooral pepernoten…jammie. En nog veel meer, waar ik nu even niet op kan komen.

WatertandenTooske, het water loopt me nu alweer in de mond.

Hahaha, ja dat hebben we ook gemeen. Als we het hebben over eten wat we heel erg lekker vinden gaan de speekselklieren werken en zitten we allebei over onze mondhoeken te wrijven. Ja, watertanden kan je nou eenmaal niet zomaar tegenhouden…

We hebben elkaar foto’s laten zien van allerlei gelegenheden, van wandelen kwam niks, we hadden het veel te druk met andere dingen, o.a. lachen, ja, dat hebben we heel veel gedaan!

Knipoog_smiley_2 We hebben ook foto’s gemaakt met de zelfontspanner. Ik had net een dag ervoor gehoord dat BNers een foefje hebben om toch leuk op de foto te komen. Ze doen namelijk of ze blazen, dan staat de mond goed. Nou, bij ons niet hoor. Tooske was alleen maar aan het lachen en kwam niet eens aan blazen toe en bij mij ziet het er niet uit… En…zoals je kunt zien, Tooske heeft ook geregeld 2 brillen op haar neus (en die is spits en lang, haar eigen woorden hoor) zodat ze de menukaart goed kan lezen.

Aan het eind van de middag zijn we naar Deurne gereden en hebben we een late lunch genomen bij “Plein vijf”. Heerlijk was het en een hele leuke afsluiting. Het was zeker voor herhaling vatbaar en we zullen elkaar zeker nog vaak gaan ontmoeten. Het was een superdag deze “buddiedag”, maar eigenlijk veel te kort.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

11 gedachten over “Buddiedag…

  1. Toos

    Mijn God die Treeske!

    Wat heeft die Toos genoten van jou weblogie,en zeker niet te vergeten die tomaten:-))en die grijze duifjes zo langs elkaar in dat Brabantse Milheeze,geweldig.

    Wel nog niet alles door gespit,maar dat gaat zeker gebeuren,dat snap je wel.

    Gaat alles weer goed met de kleindochter?

    Tja,en dan dat weertje op Cran-Canaria,daar kijken wij hier ook al zo lang naar uit,toch heb ik goeie hoop dat het hier ook binnenkort gaat gebeuren.

    Mocht dat zo zijn,nou Trees,we gaan dan zéker die wandeling maken wat op 23-03-2010 niet gelukt is door al dat gezwets van die tortelduifjes(duiven):-))

    Trees,en familie,vanuit mijn Nederweert,heel veel groetjes,en liefs,en je houd mij wel op de hoogte van al jullie leuke,avontuurtjes…..Kus Tooske.

    Like

  2. Ardy Hendriks

    Weer een prachtige, nieuwe vriendschap gemaakt maar wie wil jou nou niet als vriendin???
    Je bent nu eenmaal een hartstikke gezellig mens, tot gauw!!!! Smuffelssssssssss

    Like

  3. Carla

    De gezelligheid straalt er ook wel vanaf!!
    Hoe vind je bokkepootjes die al een beetje oud zijn dan…die vind ik zó lekker!!!
    Nu hoef ik nooit te lijnen….da’s mijn mazzel…maar ja…ik moet weer stoppen met roken…da’s mijn makke.

    Nou meis..geniet van je weekend…liefs Carla.

    Like

  4. mijn gedachten

    Dit vind ik zo leuk!!! Het maakt ook dat ik me nog meer ga verheugen op mijn “meeting” met twee gezellige meiden.
    Wat fijn dat het zo klikt tussen jullie beide, de gezelligheid straalt van de foto,s af.
    Je hebt een prachtige nieuwe look Theresa, in het echie en hier op je weblog!!

    Like

  5. Diana

    Wat een verhaal zeg, hahaha! Leuke foto’s ook, alleen jammer dat er steeds een stukje wegvalt…? Maar je hebt het leuk gehad, het zijn ook erg leuke en lieve mensen! KUS!

    Like

  6. Kees en Ardy

    Hoi Trees,
    We lagen weer plat toen we dit lazen, ja het was idd heel gezellig na jaaaaaaaaaaaaaaren elkaar uit het oog te zijn verloren. We zitten nu aan de Belgische Kust en genieten volop, Kees voelt zich hier ook goed, waarom? geen idee, misschien de verandering????of de zeelucht???? Zitten eraan te denken eens een weekje ergens bij jullie iets te huren op G.C. in de winter. Ben je verder nog iets afgevallen of hebben wij jou het heel erg moeilijk gemaakt? Morgen is Ko weer thuis dus is alles weer normaal. Voor jullie allebei een dikke knuffel en hopelijk heel gauw tot ziens, doeiiiiii

    Like

Reacties... heel graag natuurlijk!

