Sparen…

Wie spaart er nou niet? De een spaart geld, de ander plastic zakken en weer een ander spaart suikerzakjes…

Vroeger verzamelde ik ook van alles, en ik heb ook alles nog steeds bewaard o.a.:

  • GROTE sigarenbanden, er zat er altijd één in een sigarendoos;
  • kleine sigarenbandjes;
  • speldjes;
  • plaatjes van filmsterren, zangers en zangeressen;
  • bloknootjes, ben ik nog steeds gek op maar ik gebruik ze wel;
  • wat later in mijn leven van die documentenklemmetjes van bedrijven;
  • en de laatste jaren…pennen

Toen ik nog werkte kreeg ik van mijn toenmalige baas (nog bedankt hoor Jan!) altijd pennen uit het buitenland en zo is het begonnen. Er was een bepaalde hotelketen die pennen had die heerlijk schreven.

Verder kwam ik, eerlijk gezegd, niet altijd eerlijk aan mijn pennen. Als ik ergens iets op moest schrijven leende ik er snel even een als ik er zelf geen bij me had. Maar die vergat ik (echt hoor!) weer terug te geven. Maar ik raakte ze ook net zo makkelijk weer kwijt omdat ik, als ik er wel een bij me had, mijn eigen exemplaar weer ergens liet liggen.

Thuis had ik daar natuurlijk geen last van en nu helemaal niet meer. Ik krijg van mijn dochter vaak pennen die ze weer ergens cadeau bij heeft gekregen op haar werk. Meestal van bedrijven, instanties of stichtingen. Of ze krijgt ze voor mij van vrienden of bekenden. Soms koop ik er zelf ook wel eens een in een plaats of gelegenheid waar ik kom.

Er liggen er altijd een paar ik de keukenla, in het dressoir ligt een hele grote bak, bij allebei de computers een stuk of 5 en in een aantal tassen meestal ook wel een paar. Ook op Gran Canaria begint het aantal al aardig te groeien. Dus als je eens een leuke pen overhebt…ik houd me aanbevolen!

Hiernaast het grootste deel van de verzameling tot nu toe.. .

4 gedachten over “Sparen…

  1. Emma

    Hee Teresa ,wat grappig ,we hebben de zelfde pennentic,aangezien ik bij mega veel bedrijven kom ,en ze daar altijd een bak met pennen hebben voor relaties,heb ik er inmiddels ook heel veel ,misschien een keertje de dubbele ruilen ,haha ,en ja ,diegene die het lekkerst schrijven zijn heilig.
    Liefs,Emma

    Like

  2. Diana

    Ja en weten jullie wat nou het mooie is… als ik voorheen, toen ik geloof ik nog thuis woonde, wel eens om een pen vroeg om te gebruiken (en houden) dan mocht ik er niet zomaar eentje pakken, nee.. dan wilde ze altijd even kijken of het er niet eentje was die zo lekker schreef… hahaha! Weet je het nog Mam? Dikke kus!

    Like

Reacties... heel graag natuurlijk!

